پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که قیمت مسکن در تهران در شهریور ماه بر خلاف افت معاملات همچنان نسبت به مدت مشابه سال قبل و ماه مرداد به ترتیب ۷۴،۱ درصد و ۹،۴ درصد افزایش دارد.
شعارسال: تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در شهریور سال 1397 به 10.3 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 13.9 و 33.5 درصد کاهش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 81 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.4 و 74.1 درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش تحولات مسکن شهر تهران برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تهیه می شود.

بر اساس این گزارش،در حالیکه معاملات مسکن همچنان روند نزولی دارد اما قیمت مسکن در تهران در شهریور نسبت به مدت مشابه سال قبل و نسبت به ماه مرداد افزایش نشان می دهد.

*رشد نرخ اجاره بها

در شهریورماه سال 1397 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز به ترتیب ۱۴،۶ درصد و ۱۲،۴ درصد رشد نشان می دهد.

گزارش و تحولات قیمت مسکن و اجاره بها

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 5 مهر 1397 ، کدخبر: 13970705000551 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین