پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۹۶۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از ابلاغ دستورالعملی برای تسهیل در تامین اراضی مورد نیاز ساخت فضاهای عمومی شامل بناهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی در غیرکلانشهرها خبر داد.

شعارسال: «حمیدرضا عظیمیان» افزود: براساس این دستورالعمل و برای رفاه حال مردم در شهرهای کمتر برخوردار، زمین به صورت رایگان و با حفظ بقای دائمی مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان نماینده دولت بر عرصه و با قید مهلت سه سال برای ساخت فضای فرهنگی یا ورزشی طبق طرح مصوب و با صورتجلسه به شهرداری، جمعیت هلال احمر و یا نهاد کتابخانه عمومی استان مربوطه تحویل داده می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی، هدف از ارائه این پیشنهاد توسط این سازمان به وزارت راه و شهرسازی را تسهیل دسترسی شهروندان شهرهای کمتر برخوردار به امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی اعلام کرد و گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی توانستیم این دستورالعمل را به همه استانها ابلاغ کنیم.

وی افزود: در صورتی که دستگاه های یاد شده به جای تحویل زمین، خواستار انعقاد قرارداد واگذاری عرصه و با انتقال مالکیت عرصه پس از اجرای طرح باشند، مبنای واگذاری زمین به آنها قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت خواهد بود که عرصه مورد نظر به قیمت کارشناسی روز انعقاد قرارداد در قالب اجاره به شرط تملیک و با شرایط دریافت وجه (بهای کارشناسی) به صورت 10 درصد نقد و بقیه حداکثر 20 ساله خواهد بود.

وی با بیان اینکه خواست دولت تدبیر و امید در این طرح ارائه خدمات رایگان و یا نازل به شهروندان است، اضافه کرد: این مجموعه ها می توانند در متن صورتجلسه یا قراردادهای واگذاری منعقد شده حداکثر 10 درصد اعیانی را در قالب تجاری با رعایت طرح های مصوب شهری لحاظ کنند تا بتوانند از پس هزینه هایی که برعهده آنهاست، برآیند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به دستور رئیس جمهوری درباره اهمیت پروژه بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: درصورتی که اراضی ملکی سازمان با کاربری ورزشی و فرهنگی، هم در محلات موضوع برنامه بازآفرینی شهری و هم در سایر مناطق شهری موجود باشد، اولویت واگذاری با اراضی واقع در مناطق بازآفرینی شهری خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 7مهر1397 ، کدخبر: 83047811: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا مردم نیاز دارن که تفریح های بدون خرج های گزاف داشته باشن تو این مملکت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
باید تفریحاتی تو مملکت باشه که قشر ضعیف جامعه هم بتونن ازش استفاده کنن
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
توروخدا فقط حرف نباشه عملیش کنین
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ا.ف75
چرا نباید زمین های شهرداری که هیچ استفاده ای ازشون نمیکنه رو به فضاینشاط برای جوانان فراهم کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
س.ح75
کار زیبایی هست فقط لطفا با جدیت پیگیری کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
س.ح75
کار زیبایی هست فقط لطفا با جدیت پیگیری کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
س.ح75
کار بسیار زیباییه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین