پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
بی شک کسی نیست که افتضاح احمدی نژاد رییس جمهور وقت در برکناری دکتر متکی وزیر امور خارجه وقت در هنگام یک ماموریت اداری و دیدار رسمی از یک کشور خارجی را به یاد نداشته باشد...حالا از هلدینگ خلیج فارس خبر می رسد در اقدامی غیرقابل توجیه مدیر تولید این شرکت در شرایطی که با حکم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ماموریت بازدید از طرح پتروشیمی لردگان به سر می برده است از کار برکنار شده است. براساس اطلاعات رسیده در حالی که این مدیر در جلسه با مدیران آن شرکت در منطقه بوده، تلفنی به ایشان اطلاع می دهند که از کار برکنار شده و دیگر به عنوان مدیر تولید هلدینگ خلیج فارس مسئولیتی ندارد.

شعارسال: بی شک کسی نیست که افتضاح احمدی نژاد رییس جمهور وقت در برکناری دکتر متکی وزیر امور خارجه وقت در هنگام یک ماموریت اداری و دیدار رسمی از یک کشور خارجی را به یاد نداشته باشد و آن را یکی از لکه های ننگ عملکرد دیپلماتیک کشور در آن دوران نداند.

با اینحال طی دولت روحانی شاید کمتر کسی باشد که این نوع تغییر مدیریتی را تصور کند چراکه روحانی ویارانش خود منتقدین اصلی این روش بوده اند. در راس این منتقدین زنگنه وزیر نفت بوده که همواره بر ژنرال بودن خود و یارانش و درعین حال گروهبان بودن یاران نفتی احمدی نژاد تاکید کرده است.

حالا از هلدینگ خلیج فارس خبر می رسد در اقدامی غیرقابل توجیه مدیر تولید این شرکت در شرایطی که با حکم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ماموریت بازدید از طرح پتروشیمی لردگان به سر می برده است از کار برکنار شده است. براساس اطلاعات رسیده در حالی که این مدیر در جلسه با مدیران آن شرکت در منطقه بوده، تلفنی به ایشان اطلاع می دهند که از کار برکنار شده و دیگر به عنوان مدیر تولید هلدینگ خلیج فارس مسئولیتی ندارد.

بدون شک برکناری متکی در آن روزها از دید همه مردم و صاحب نظران یکی از بدترین اشتباهات آشکار مدیریتی احمدی نژاد محسوب شده و در آن روزها هیچ اشکالی را متوجه متکی نمی‌کرد.

این در حالی است که به اذعان کارشناسان قاسم مسعودی از مدیران جوان، باتجربه و بسیار بی حاشیه و متعهد هلدینگ خلیج فارس است که از زمان حضور در این مسئولیت میزان تولید شرکت های تحت مدیریت هلدینگ خلیج فارس را بسیار بهبود بخشیده و با انجام برنامه ریزی عملیاتی مناسب و انجام برنامه های صحیح بازرسی و کنترلی توانسته بود به خوبی از تکرار حوادث در مجتمع های تولید پیشگیری کرده است.

کارشناسان معتقدند:‌مسئولیت تمام اشتباهات در حال انجام در مهم ترین هلدینگ پتروشیمی کشور فقط بر عهده زنگنه است که دارد برای دوران پس از وزارت و خروج از دولت حیاط خلوتی ایده آل را برای خود آماده می کند.

بنابر گفته های کارشناسان، اگر اقدام های اشتباه و بسیار زیانبار بیژن نامدار زنگنه در دولت دوازدهم برای انتصاب مدیران بی کفایت بررسی شود زیان حاصل از آنها از هر اختلاس و سوء استفاده و رانت خواری بیشتر و زیانبارتر خواهد بود و نتایج به نحوی حاصل می شود که وی هرگز قادر نخواهد بود خود را وزیری کارآمد بداند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی نفتی ها، تاریخ انتشار: 9 مهر 1397 ، کدخبر: www.naftiha.ir،3740

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ا.ف75
یکی از بزرگترین دلایلی که ایران نتونسته در زمینه مدیریتی موفق جلوه کنه این یک بام و چند هوا بودنه! مسئول مشخص نیست در شرایط بحرانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین