پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
جنگ بین زنگنه و جنوبی‌ها مساله امروز و دیروز نیست. سالهاست که زنگنه با جونبی ها می‌جنگد و در تلاش است تا قدرتی را به دست بگیرد که قرن هاست در اختیار جنوبی ها بوده و بس!

شعارسال: شاید هم حق داشته باشند کسانی که سختی تولید ۸۰ درصد نفت ایران را به جان می‌خرند آن‌هم در گرمائی بیش از ۵۰ درجه حق هم دارند تا حداقل در خصوص مدیر منطقه خود تصمیم بگیرند. اما زنگنه که نام شیخ الوزراء را یدک می‌کشد ازهمان زمان وزرات اول خود در نفت این قدرت را برنمی تابید. هر چند که در دوره نفتی روحانی کمی طبع او تغییر کرد و سعی داشت تا با دادن امتیازهایی به جنوبی‌ها کمی کوتاه بیاید تا شاید در روزهای خستگی ناشی از بالابودن سن خود کمی نفس راحت در نفت بکشد. دادن امتیاز مستثنی کردن این منطقه از اجرای قراردادهای جدید نفت از جمله امتیازهایی بود که زنگنه برای جنوبی‌ها قائل شد. هر چند که پس از آن نیز وی همواره برای کسب رضایت این مردان قدم هایی برداشته که برخی رسانه ای شده و برخی قراراست در تاریخ خوانده شود.

اینبار نیز زنگنه به چالشی دیگر به جنوبی‌ها برخورده است. اما روش این پیر کارکشته کمی متفاوت تر از قبل شده است. جنوبی‌ها که سعی دارند گزینه مورد نظر خود را برای صندلی ریاست مناطق نفت خیز جنوب، (منطقه ای که ۸۰ درصد نفت کشور را تولید می‌کند) بنشانند از هیچ تلاشی دریغ ندارند و وزیر کارکشته نفت هم خوب می‌داند که متقاعد کردن آنها برای نشاندن دست نشانده خود براین صندولی کاری آسان نخواهد بود.

اولین قدم زنگنه سفر چند روزه به اهواز به بهانه برگزاری مراسم تودیع عالیپور مدیرعامل سابق منطقه است. قدم بعدی دادن پرسشنامه ای به بزرگان جنوب در یک جلسه و قرار دادن آنها در یک عمل انجام شده اما حساب شده است!

اسامی اعلام می‌شود. اما شرط های زنگنه گواه یک نکته است. شخص مورد نظر جنوبی‌ها قرارنیست براین صندلی تکیه بزند. چراکه سن وی توسط زنگنه اولین چیزی است که به طور غیرمستقیم خط می‌خورد و همین امر وی را از دایره انتخابات بیرون می‌کند.

شرط های اینچنین است:"زیر ۵۰ سال سن داشته باشد، با سیاست‌های وزارت نفت همراه بوده و در مناطق نفتخیز نفوذ داشته باشد." هر چند که مردان جنوب نیز به نظر می‌رسد همچنان بر نظر خود پافشاری دارند و بازهم نام شخص مورد نظر آنان در برگه های امتیازدهی درج شده اما قطعا این "شو"‌ زنگنه تنها به دلیل یک اتفاق کوچک نبوده بلکه باید منتظر سروصداهایی از درون نفتی ها باشیم. چراکه به نظرمی‌رسد مردان جنوب این‌بار با این روش زنگنه کیش و مات شده اند. اما اگر خوشبینانه نگاه شود و حداقل شناختی بر روی بزرگان جنوب داشته باشیم قطعا خواهیم دانست که مردان جنوب به این راحتی‌ها پا پس نمی‌کشند. هر چند که یک چیز مشخص است. آن‌هم اینکه بالاخره هر کی باشد و هر چی باشد یک "مسجدسلیمانی" بر صندلی این منطقه تکیه خواهد زد و دایره مدیران حاکم بر نفت به هم نخواهد خورد! با اینحال باید منتظربود و دید جنگ جدید زنگنه و مردان جنوب به کجا ختم خواهد شد؟‌ یا یار زنگنه یا یار جنوبی‌ها؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار: 10مهر1397 ، کدخبر: 3754: www.naftiha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ا.ف75
واقعا حق دارن این همه دارن تلاش میکنن این همه دارن هزینه میدن این همه هم در حقون اجحاف میشه! این مدیریت کوچیک ترین سهمشون از این بازی بزرگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین