پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶
سازمان حفاظت محیط‌زیست که بر اساس وظیفه ذاتی باید متولی و زمینه‌ساز توسعه و ترویج فرهنگ محیط زیست در کشور باشد اخیرا در اقدامی تعجب برانگیز مسیر سنگ‌فرش محدوده ساختمان مرکزی سازمان محیط‌زیست به پارک پردیسان را شبانه آسفالت کرده تا عیسی کلانتری رئیس سازمان به راحتی بتوانند تا ورودی ساختمان را با ماشین شاسی بلند خود بپیماید و مجبور به پیاده‌روی تا ساختمان اصلی نباشد.

شعارسال: سازمان محیط‌زیست در اقدامی عجیب، سنگ‌فرش پارک پردیسان به ساختمان مرکزی را کند و مسیر را آسفالت کرد تا هنگام رسیدن عیسی کلانتری به دفتر کار آب در دلش تکان نخورد.

 سازمان حفاظت محیط‌زیست که بر اساس وظیفه ذاتی باید متولی و زمینه‌ساز توسعه و ترویج فرهنگ محیط زیست در کشور باشد اخیرا در اقدامی تعجب برانگیز مسیر سنگ‌فرش محدوده ساختمان مرکزی سازمان محیط‌زیست به پارک پردیسان را شبانه آسفالت کرده تا عیسی کلانتری رئیس سازمان به راحتی بتوانند تا ورودی ساختمان را با ماشین شاسی بلند خود بپیماید و مجبور به پیاده‌روی تا ساختمان اصلی نباشد.

اخیرا تصویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد سنگ‌فرش زیبا و قدیمی سازمان حفاظت محیط‌زیست آسفالت شده است. در این زمینه محمد درویش فعال محیط زیست و مدیرکل سابق آموزش مشارکت مردمی محیط زیست به این موضوع واکنش نشان داد و اظهار کرد: از دو دهه پیش تاکنون دنیا این نتیجه رسیده که اگر می‌خواهیم با مشکلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و کم‌تحرکی رو به تزاید کلانشهرها مقابله و آن را درمان کنیم دیگر چاره کارساخت اتوبان‌ها، افزایش آسفالت، افزایش تقاطع‌های غیرهمسطح و تونل‌ها و پل‌های شهری نیست بلکه باید مبلمان شهری را به نحوی تغییر دهیم که علی‌رغم سخت‌گیری به خودرو سواران، راه برای را برای عابران و پیاده‌ها هموار کنیم تا کسانی که از حمل و نقل عمومی و دوچرخه استفاده می‌کنند بتوانند به راحتی مسیر را طی کنند.

این فعال محیط‌زیستی ادامه داد: در این راستا تلاش شده که پیاده‌رو‌های بسیاری در دنیا ایجاد شود و در ایران نیز شهرهایی مانند همدان، اصفهان، رشت و تهران پیاده‌روهای خوبی ساختند و آسفالت را به سنگ‌فرش تبدیل کردند تا از این طریق جاذبه‌های گردشگری را افزایش دهند.

درویش یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک سازمان نمادین متولی تغییر سبک زندگی و متناسب با توانمندی‌های بوم‌شناسی سرزمین در ساختمان مرکزی خود نیز این موضوع را مد نظر قرار داده بود و برای پیاده‌رو سازمان از سنگ‌فرش استفاده کرده بود تا کارمندان در این قسمت به صورت پیاده تردد کنند و از خودرو شخصی استفاده نکنند.

وی بیان کرد: سازمان پیش از این سعی داشت که این حرکت نمادین در سطح شهر هم توسعه پیدا کند و روند عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست از حرکت‌های جناحی به سمت حرکت‌های کاربردی هدایت شود اما متاسفانه همین اندک سنگ‌فرشی که در ۵۰ متری ساختمان مرکزی بود را به صورت شبانه تخریب کرد و با پرداخت هزینه گزاف این محدوده را آسفالت کردند تا برای تردد خودروها هموار شود در حالی سازمان محیط‌زیست همواره نسبت به کمبود بودجه این مجموعه نیازمند است.

درویش با اشاره به اینکه هدف از آسفالت محدوده ساختمان مرکزی سازمان محیط‌زیست دسترسی آسان رئیس سازمان به ساختمان است، افزود: با تغییر سنگ‌فرش به آسفالت عیسی کلانتری می‌خواهد به راحتی تا کنار پله‌های ساختمان با خودرو شخصی حرکت کند اما این موضوع واقعا شرم آور و تاسف آور است در دولتی که خود را محیط زیستی می‌نامد شاهد سازمان محیط زیستی باشیم که شبانه سنگ‌فرش را به آسفالت تبدیل می‌کند، همچنین با وجود مشکلات بسیار در حوزه محیط زیست کشور آیا اولویت سازمان ۵۰ متر آسفالت بود؟ آیا جز اینست که رئیس سازمان نمی‌خواهد این محدوده ۵۰ متری را پیاده روی کند و برای تردد خودرو آسفالت بهتر از سنگ‌فرش بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:16 مهر 1397 ، کدخبر: 316242،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
بله دیگه. یه همچین قابلیتهایی دارن مدیرای ما
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین