پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
وزیر دفاع اظهار کرد: وزارت دفاع همواره آماده تعامل و هم‌افزایی جدی با نيروي انتظامي براي تجهيز اين سازمان به بهترين محصولات دفاعي و انتظامی بوده و به حول و قوه الهی و با هدایت و فرماندهی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز ( مدظله‌العالی ) و حمایت‌های دولت خدمتگزار، متخصصان و دانشمندان متعهد و انقلابی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خودکفایی و تکیه‌بر دانش بومی، با وجود همه تحریم‌ها، توانستند با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات دفاعی قابل‌استفاده نیروی انتظامی پرصلابت را بر اساس نیاز این سازمان بازطراحی، بهینه‌سازی و تحویل دهند که بحمدالله امروز شاهد تحویل دهی بخش کوچکی از این محصولات به ناجا هستیم.

شعارسال: وزیر دفاع با حضور در سازمان صنایع هوایی این وزارتخانه ، ۱۲فروند پهپاد ارتقایافته مهاجر و صادق و ۶ فروند بالگرد به فرمانده نیروی انتظامی تحویل داد.

به گزارش  روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی با تبریک هفته نیروی انتظامی و ارج نهادن به عزت، اقتدار و کارآمدی ناجا و پاسداشت ایثارگری و جان‌فشانی شهدای سرافراز نیروی انتظامی، طی سخنانی اظهار کرد: وزارت دفاع همواره آماده تعامل و هم‌افزایی جدی با نيروي انتظامي براي تجهيز اين سازمان به بهترين محصولات دفاعي و انتظامی بوده و به حول و قوه الهی و با هدایت و فرماندهی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز ( مدظله‌العالی ) و حمایت‌های دولت خدمتگزار، متخصصان و دانشمندان متعهد و انقلابی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خودکفایی و تکیه‌بر دانش بومی، با وجود همه تحریم‌ها، توانستند با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات دفاعی قابل‌استفاده نیروی انتظامی پرصلابت را بر اساس نیاز این سازمان بازطراحی، بهینه‌سازی و تحویل دهند که بحمدالله امروز شاهد تحویل دهی بخش کوچکی از این محصولات به ناجا هستیم.

حاتمی در این زمینه با اشاره به اینکه وزارت دفاع همواره در کنار نیروی مجاهد و انقلابی نیروی انتظامی در برقراری و توسعه امنیت ملی خواهد ایستاد، گفت: امروز ظلم‌ستیزی، مبارزه با فساد و ناعدالتی، نیروی انتظامی را به‌عنوان نهادی کارآمد در مقابله با ناامنی و بی‌نظمی درآورده و موجب هراس و وحشت مجرمان، خلاف‌کاران و متجاوزان به حقوق آحاد جامعه شده است و وزارت دفاع در پایداری امنیت ملی همواره در کنار نیروی انتظامی خواهد ایستاد.

وی افزود: خداوند متعال را شاکریم که در این مراسم که با حضور برادر عزیزم سردار اشتری در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد ۱۲ فروند پهپاد مهاجر و صادق، ۶ فروند بالگرد ساخته‌شده و تجهیزات جدید ارتباطی پیشرفته انتظامی شهری و صحرایی که توسط دو سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ساخته‌شده است به عزیزان نیروی انتظامی تقدیم می‌شود تا بتوانند در حفظ و ارتقای امنیت و مقابله با پدیده‌های ناامن‌ساز و عناصر تهدیدکننده نظم و امنیت اجتماعی در کشور در تراز یکی از سازمان‌های موفق پلیسی در منطقه نقش‌آفرینی کنند.

پهپاد مهاجر

وزیر دفاع در ادامه سخنان خود در خصوص پهبادهای «مهاجر و صادق» گفت: ارتقا و بهینه‌سازی پهپاد مهاجر با مأموریت مراقبت و شناسایی از سال ۱۳۹۳ بر اساس نیازمندی نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت و اکنون یک سری از نمونه ارتقا یافته آن تحویل ناجا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات کلی این پرنده، مداومت پروازی بالا، عدم وابستگی به باند پروازی، شعاع عملیاتی متناسب با نیازهای ناجا، شرایط فرود اضطراری با چتر، بهبود سامانه‌های اویونیکی و نقش بازدارندگی و مراقبت از تحرکات دشمن و مرزبانی را از ویژگی‌های این پهپاد عنوان کرد.

پهپاد صادق

حاتمی همچنین در تشریح و معرفی پهپاد «صادق» که نمونه دیگر پهپاد ارتقا یافته مهاجر است گفت: این پرنده قابلیت پرتاب از روی ریل، برخاست اتوماتیک، موتور بومی ایرانی با سیستم هدایت و کنترل نیمه‌خودکار و خودکار مبتنی بر اصل انعطاف‌پذیری و توسعه را داراست و متناسب با نیازهای مراقبت مرزی در خشکی، دریا و کنترل ترافیک جاده‌ای نیروی انتظامی به‌خوبی از عهده عملیات مختلف در محیط‌ها و شرایط مختلف بر خواهد آمد.

وی در توضیح بیشتر این دستاورد دفاعی تصریح کرد: این پهپاد قادر است انواع متنوعی از محموله‌های مراقبت، شناسایی را حمل کند و همچنین استفاده از این پهپاد امکان دیده‌بانی هوایی طولانی‌مدت با دقت بالا را فراهم کرده است.

حاتمی همچنین ارسال اطلاعات به‌هنگام در روز و شب به مراکز کنترل و فرماندهی و ایجاد اشراف گسترده اطلاعاتی بر محیط عملیاتی را از دیگر ویژگی‌های این پهپاد عنوان کرد.

وزیر دفاع در توضیح ویژگی‌های پهپاد «صادق» افزود: برخاست و فرود خودکار با استفاده از زیرسامانه‌های هوشمند الکترواویونیکی در طراحی و ساخت این پرنده مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به توانمندی شرکت پنها در عملیاتی نگه‌داشتن ناوگان بالگردی کشور به‌خصوص ناوگان هوایی ناجا افزود: این بالگردها با کاربری‌های مختلف از قبیل امداد و نجات، ترابری، شناسایی، تدارکات از راه هوا و ... به مأموریت‌های نیروی انتظامی کمک می‌کنند.

حاتمی افزود: نصب دوربین‌های بسیار پیشرفته و دقیق بر روی این بالگردها به‌منظور قابلیت تجسس و تعقیب در شب از دیگر مشخصات و توانمندی‌های اضافه‌شده به بالگردهای هوا ناجا محسوب می‌شود.

وزیر دفاع و فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این مراسم از خودروهای عملیاتی تاکتیکی ناجا و تجهیزات جدید انتظامی شهری و صحرایی از قبیل سلاح انفرادی مصاف، انواعی از تجهیزات ضدگلوله و...که در سازمان صنایع دفاع و شبکه همکاران دفاعی طراحی و ساخته‌شده است همچنین از تجهیزات ارتباطی پیشرفته پلیسی که در صنایع الکترونیک وزارت دفاع برای نیروی انتظامی آماده‌شده بازدید به عمل آوردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 16مهر 1397 ، کدخبر: 316538،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
ا.ف75
توی زمینه ی هوایی باید بیشتر تجهیز بشن نیرو های ما فقط در عرصه ی هوایی ضعف داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین