پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و سفیر چین تلفنی درباره بحران اقتصادی و انسانی در یمن گفت‌وگو کردند.
شعارسال: "کانگ یونگ" سفیر چین در یمن تلفنی با محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی این کشور گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره بحران اقتصادی و انسانی یمن در سایه ادامه تجاوز عربستان و محاصره این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

الحوثی در این دیدار تاکید کرد که موفقیت هرگونه مذاکرات حل بحران یمن نیازمند مشارکت کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی و نه مزدوران آنها است.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اظهار داشت: همه طرح‌های صلحی که ارائه شده است همیشه از سوی کشورهای متجاوز با مخالفت و مانع تراشی روبرو شده است.

الحوثی با اشاره به اوضاع سخت اقتصادی که ملت یمن در سایه تجاوز و محاصره با آن مواجه هستند و اقدامات ظالمانه و نادرست مانند انتقال بانک مرکزی از صنعاء به عدن از دولت چین، اظهار داشت: نامه‌ای که اخیرا برای سازمان ملل ارسال شده در برگیرنده راه حل مسئله اقتصادی و مقابله با خطر گرسنگی و نجات اقتصاد یمن است و از دولت چین انتظار می‌رود از این راه حل حمایت کرده و در کنار مردم یمن بایستد.

سفیر چین نیز در این دیدار گفت که کشورش تمام تلاش‌های خود به منظور پیشبرد روند سیاسی حل بحران یمن را به کار خواهد بست.

وی اظهار داشت که راه حل ریشه‌ای بحران اقتصادی یمن پیشبرد روند صلح زیر نظر سازمان ملل متحد است.

یونگ تاکید کرد:گفت‌وگو و مذاکره بهترین راه برای تحقق صلح و جلوگیری از جنگ است. امیدوارم که جنگ به پایان برسد و بتوانم ماموریتم در یمن را از سر بگیرم.

شلیک موشک زلزال 2 به مواضع مزدوران عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز شنبه مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه "نِهم" صنعاء را با یک فروند موشک زلزال 2 هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت که این حمله موشکی خساراتی جانی و مالی به مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی وارد کرد.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد به مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه "نِهم" شلیک کرد که این موشک با دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد و خساراتی به مزدوران وارد شد.

شکست عملیات مزدوران در عسیر

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به سمت گذرگاه "علب" در عسیر را دفع کردند که در پی این عملیات دفاعی ده‌ها تن از مزدوران از جمله سرکرده‌های آنها به هلاکت رسید و سه خودروی نظامی نیز منهدم شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 21 مهر 1397 ، کدخبر: 1851906 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
ا.ف75
بعد از این که تمام مردم یمن از گرسنگی مردن تازه سازمان های جهانی ب فکر میوفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین