پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
'بنیاد صلح جهانی' که مقر آن در آمریکا است، روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی، با نابودی مزارع کشاورزی، مرتکب جنایت جنگی شده است.
شعارسال: گزارش بنیاد صلح جهانی شامل مجموعه‌ای از داده‌های جمع آوری شده از منابع مختلف از جمله وزارت کشاورزی و آبیاری و وزارت ماهیگیری و منابع دریایی یمن است.

در این گزارش آمده است: تاثیر بمباران های هوایی ائتلاف عربی علیه یمن خسارت های زیادی به مناطق تولید و توزیع مواد غذایی در مناطق روستایی این کشور وارد کرده است.

در گزارش این بنیاد تاکید شده است، شواهد قوی وجود دارد که بیانگر نیت عربستان برای نابودی مناطق تولید و توزیع مواد غذایی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها است.

این گزارش از حمله نظام مند به مناطق کشاورزی خبر می‌دهد و بیانگر آن است که زمان حمله به مناطق کشاورزی و نقاطی که باید هدف قرار بگیرند، با آگاهی انتخاب شده است.

این گزارش می افزاید، تخریب عمدی مناطق کشاورزی خانوادگی و ماهیگیری بومی، از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان جنایت جنگی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، بیانیه بنیاد صلح جهانی در حالی منتشر می شود که کشورهای غربی همچنان در واکنش به این نوع افشاگری ها سکوت کرده اند.

عربستان در سال های گذشته با انعقاد قراردادهای سنگین، به یکی از کشورهای خریدار اسلحه و تسلیحات نظامی بدل شده اما بکارگیری این سلاح ها علیه مردم یمن و کشتار آنها، افکار عمومی کشورهای طرف قرارداد با ریاض را دچار تردید کرده است.

گرچه دولت های کاسب کاری نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا اعتنای چندانی به افکار عمومی مردم نمی کنند و فقط با فروش اسلحه، به دوشیدن عربستان می اندیشند، اما بدون تردید داغ ننگ مرگ کودکان معصوم یمنی و شهروندان بی دفاع این کشور، بر پیشانی مقامات سعودی و حامیان آنان، نقشی جاودانه خواهد بست.

کاخ نشینان سعودی از تکرار درج نام عربستان در فهرست سیاه ناقضان حقوق بشر به خاطر کشتار هزاران کودک و مرد و زن یمنی هراس دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 21 مهر 1397 ، کدخبر: 83064566 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین