پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
معاون گردشگری جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جزو معدود مسوولان منصوب‌شده است که سال هاست در بدنه این سازمان فعالیت می‌کند، تحصیلات مرتبط دارد، از دانشگاهیان گردشگری است و پیش از این راهنمای گردشگری نیز بوده است. معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی پس از تقریبا یک ماه که بدون معاون سپری کرد، حالا صاحب معاونی شده که اغلب ویژگی‌های لازم را برای مدیریت این حوزه دارد.

شعار سال: تیموری در اولین اظهارنظر خود پس از انتصابش گفته است: «رویکرد معاونت گردشگری از این پس گردشگری مسوولانه و توزیع عادلانه درآمدها با اجرای برنامه‌هایی متمرکز خواهد بود که به توسعه پایدار و توزیع متوازن سفر در کشور منجر شود.» وی درباره اولویت‌های کاری اش در معاونت، تصریح کرده است: «علاوه بر محورهای مهمی که رئیس سازمان میراث‌فرهنگی مورد در حکم ابلاغی تاکید قرار داده‌ است، انجام تکالیفی که برنامه ششم توسعه در بخش گردشگری برای سازمان میراث‌فرهنگی مشخص کرده از دغدغه‌های جدی دوره جدید کار در معاونت گردشگری است.» به گفته تیموری، از مهم‌ترین این تکالیف نهایی شدن سند راهبردی گردشگری و طرح‌های ملی ساماندهی سواحل و جنگل‌ها است که در اولویت کاری معاونت گردشگری قرار می‌گیرد.

معاون جدید گردشگری همچنین حل مسائل روز گردشگری را از اولویت‌های کاری خود دانسته و تصریح کرده است: «یکی از این مسائل مرتفع شدن رسیدگی به وضعیت آشفته بازار گردشگری است که به دلیل نوسانات ارزی، فعالان صنعت گردشگری را با نگرانی و دغدغه جدی مواجه کرده است.» به گفته وی، نهایی و اجرایی شدن سند راهبردی گردشگری کشور نیز از جمله برنامه‌های معاونت گردشگری در بلندمدت خواهد بود. تیموری با اشاره به اینکه اگر بر این باوریم که گردشگری یکی از پیشران‌های توسعه کشور در برنامه ششم توسعه است، خاطرنشان کرد: «باید در عمل نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تنظیم بودجه و اعتبارات سنواتی دستگاه‌های اجرایی کشور چنین نقشی را برای سازمان متولی گردشگری قائل شود.» معاون گردشگری همچنین بر لزوم ارائه تصویر واقعی از ایران در خارج از کشور تاکید کرده: «نداشتن تصویر واقعی از ایران در بیرون مرزها بزرگ‌ترین چالش در حوزه بین‌الملل است. براساس مذاکرات انجام شده با وزارت خارجه، برنامه‌ریزی عملیاتی برای ارائه تصویر واقعی گردشگری ایران در خارج از کشور نیز انجام می‌شود.»

تیموری ساماندهی گردشگری داخلی را از دیگر اولویت‌های معاونت گردشگری در دوره جدید اعلام کرده و گفته است: «معاونت گردشگری در گردشگری داخلی به دنبال افزایش گردشگر نیست. بلکه تلاش‌ دارد با توزیع مناسب سفر به مقاصد مختلف کشور و ارتقای سطح کیفی خدمات، تمام کشور را از مزایای صنعت گردشگری بهره‌مند کند. آمار سفرهای داخلی بسیار بالا است. اما چون بخش زیادی از سفرها به‌صورت فردی با وسایل نقلیه شخصی و به‌صورت اقامت چادری انجام می‌شود، شرکت‌های خدمات مسافرتی و هتل‌ها در سفرهای داخلی درگیر نمی‌‌شوند.» به باور وی، با ساماندهی سفرهای داخلی و کاهش سفرهای انفرادی، می‌توان بخش گردشگری را از وابستگی شدید به گردشگران خارجی نجات داد. معاون جدید گردشگری گام بعدی در معاونت گردشگری را تقویت همکاری‌ با سازمان‌های بین‌المللی گردشگری عنوان کرده است: «استفاده از مشاوره‌های فنی سازمان‌های بین‌المللی گردشگری که در سالیان اخیر کمرنگ شده بود، بار دیگر تقویت می‌شود. از این پس تعاملات بیشتری با سازمان‌های بین‌المللی تخصصی همچون سازمان جهانی جهانگردی، سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان همکاری‌های اکو و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد صورت می‌گیرد تا صنعت گردشگری ایران با تحولات جهانی همگام شود.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 22 مهر97، شماره: 3451737


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
خداروشکر که همچین فرد لایقی منصوب شدند. کاش برای همه ی جایگاه ها همچین افرادی منصوب میشدند
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین