پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۷۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مهم‌ترین عامل نابودی هر کشور، نابودی فرهنگ آن‌هاست، گفت: وظیفه سازمان اوقاف ترویج اسلام است.

شعارسال:رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مهم‌ترین عامل نابودی هر کشور، نابودی فرهنگ آن‌هاست، گفت: وظیفه سازمان اوقاف ترویج اسلام است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف سازمانی ریشه‌دار بوده و این نام یک نام مقدس است.

وی اظهار کرد: وقتی به تاریخ اوقاف نگاه می‌کنیم،ظلم‌های زیادی به سازمان اوقاف شده است. به‌‌خصوص درزمان رضاشاه،وی برای نابودی این سازمان و مظاهری که توسط اوقاف مدیریت می‌شدکمر همت بست.رضاخان بیشترین جنایات را به اوقاف کرد و فرهنگ این مردم را به نابودی کشاند؛ زیرا اگر بخواهند مردم یک جامعه را نابود کنند، به فرهنگ آن جامعه می‌پردازند و از این طریق اقدام می‌کنند.

محمدی گلپایگانی اظهار کرد: سازمان اوقاف در زمان رضاشاه کارش به جایی رسید که این فرد همه املاک وقفی را به‌نام پسران خود زد و همه را به‌فروش گذاشت و برای آن سند ارائه کرد تا نام وقف از بین برود، اما امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور دادند فروش وقف و رقبات به حالت سابق برگردد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: مهم‌ترین عامل نابودی هر کشور، نابودی فرهنگ آن است و اگر می‌خواهند ملتی را از بین ببرند، آنها را خالی از هویت می‌کنند؛زیرا انسان بدون هویت، انسان بدون شناسنامه است؛ درحالی‌که ما هویت غنی و قوی داریم و باید آن را حفظ کنیم و به آن افتخار هم می‌کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از وظایف سازمان اوقاف را ترویج و تبلیغ دین اسلام دانست و گفت: همه ما باید با شجاعت از دین مبین اسلام دفاع کنیم و به تبلیغ آن بپردازیم. با شجاعت بگوییم حجاب اصل مسلّم دین است و از این گفتن هرگز ترسی نداشته باشیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به جوان‌گرایی از دیدگاه رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری همیشه بر این موضوع تأکید داشته و از آن دفاع کرده‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از رئیس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تجلیل کرده و برای رئیس جدید این سازمان نیزآرزوی توفیق بیشتر کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار28مهر 97، کد خبر: 319361 ، WWW.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
ترویج اسلام پاکه که مهمه وگرنه الان همه مسلمونن درحالیکه هر کار خلافی هم انجام میدن
ح.ن76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
کاش هدف ترویج انسانیت قبل از هر چیزی باشه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین