پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۴۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان اوقاف و امور خیریه و معرفی ۷ دانشگاه برتر جهان از جمله اخبار مهمی است که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام شد.
شعار سال : هر ساله از ۲۷ صفر به مدت ۱۰ روز به مناسبت دهه وقف، برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود که از روزگذشته برخی از این برنامه‌ها در سراسر کشور آغاز شد.

وقف یک قطعه زمینزراعی در فارس

براساس اعلام سازمان اوقاف، در نخستین روز دهه وقف ابوطالب نیکبخت یکی از خیران استان فارس یک قطعه زمینی زراعی را در شهرستان بیضا وقف کرد.

این قطعه زمین زراعی به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان جهت کمک هزینه‌های برنامه های قرآنی و برپایی محفل قرآنو همچنین تربیت حافظان قرآن و کمک هزینه زائران امام حسین(ع) وقف شده است.

منع به‌کارگیری بازنشستگان در بقاع متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه طی نامه‌ای به‌کارگیری بازنشستگان در بقاع متبرکه را ممنوع کرد.

حجت‌الاسلام عادل با استناد به قانون ابلاغیه از سوی مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی، طی نامه‌ای به‌کارگیریبازنشستگان تحت هر عنوان که مستلزم پرداخت وجه است را در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی ممنوع اعلام کرد.

۷ دانشگاه برتر دنیا با بیشترین ارزش موقوفات

یکی از مهمترین کارکردهای وقف در نظام جهانی استفاده از ظرفیت موقوفات جهت اداره کردن بهینه دانشگاه‌هاست و یکی از ویژگی‌های اصلی وقف که همانا ماندگاری و بقای آن در طول سالیان متمادی است موجب شده تا دانشگاه‌های زیادی در سراسر جهان به‌صورت موقوفه ساخته شده و با سازوکار وقف مدیریت شوند. از این‌رو فهرستی از اسامی ۷ دانشگاه برتر دنیا در این حوزه اعلام می‌شود:

رتبه اول: دانشگاه هاروارد با ارزشی بیش از ۳۴ میلیارد دلار

رتبه دوم: دانشگاه ییل با ارزشی بیش از ۲۵ میلیارد دلار

رتبه سوم: دانشگاه تگزاس با ارزشی بیش از ۲۴میلیارد دلار

رتبه چهارم: دانشگاه استنفورد با ارزشی بیش از ۲۲ میلیارد دلار

رتبه پنجم: دانشگاه پرینستون با ارزشی بیش از ۲۲ میلیارد دلار

رتبه ششم: دانشگاه علوم و تکنولوژی ملک عبدالله با ارزشی بیش از ۲۰ میلیارد دلار

رتبه هفتم: موسسه تکنولوژی ماساچوست( ام آی تی) با ارزشی بیش از ۱۳ میلیارد دلار


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار :16آبان 97 ، کد خبر:323910، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
یکی از دلایلی که دانشگاه نوشیروانی بابل هم هرروز در حال پیشرفت و پیشی گرفتن از بهترین دانشگاه های ایرانه همین قضیه وقف و مدیریت به اصطلاح جزیره ای حاکم بر اونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
م.آ75
خوب کاش تو ایران هم برای علم و دانش به همین زمان ارزش قائل بودن دوستان این آمار رو دقت کنن که این موی ها در راستای علم ودانش بوده نه چیز دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین