پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به شکل نگرفتن فراکسیون وقف درمجلس دهم گفت: علی رغم نبود این فراکسیون کمیسیون فرهنگی آمادگی کامل برای حمایت ازمطالبات اوقاف ونهادهای مردمی این حوزه را دارد.

شعار سال: جمشید جعفرپور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم شورای اسلامی در گفت و گویی در خصوص اقدامات مجلس دهم به منظور گسترش فرهنگ وقف در جامعه گفت: وقف یکی از مسیرهایی است که در آن مردم و خیران و صالحان به رفع نیازهای جامعه دعوت شده اند و این سنت حسنه در حوزه های بسیار متنوع و متکثری هم در گذشته انجام می شده است اما متاسفانه در سال های اخیر بدلیل بی توجهی ها از تنوع وقف کاسته شده است.

وی با بیان این که راه های متعددی برای جذب افراد بیشتر به سمت فعالیت در حوزه وقف وجود دارد، افزود: می توان با برشمردن اثرات مثبت وقف در زندگی اجتماعی افراد مانند مزیت های مالی، یا اثرات مثبت این اقدام فرهنگی برای آخرت و دنیای باقی مسلمانان تعداد بیشتری از خیرین جامعه را به سمت فعالیت در حوزه وقف و امور خیریه دعوت کرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه با تاکید براین نکته که موارد ذکر شده از جمله رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه است، در خصوص اقدامات حمایتی مجلس شورای اسلامی از این سازمان، اظهارداشت: مجلس و کمیسیون فرهنگی آماده اند تا با تصویب قوانین کارآمد و گره گشا در این رابطه به کمک سازمان اوقاف بیایند.

جعفرپور در باره تشکیل نشدن فراکسیون وقف در مجلس دهم شورای اسلامی و تاثیر ان بر توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مساله وقف گفت: نبودن فراکسیون وقف در مجلس دهم شورای اسلامی چیزی از میزان توجه و حمایت نمایندگان خانه ملت از این سنت حسنه کم نمی کند و کمیسیون فرهنگی مجلس آمادگی کامل برای کمک به وقف و امور خیریه را دارد.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی با دریافت مطالبات سازمان اوقاف و امور خیریه و نهادهای مردمی فعال در این حوزه این نیازها را بررسی کرده و در خصوص تدوین طرح های مورد نیاز در این زمینه اقدام خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص توجه به وقف در برنامه ششم توسعه گفت: روز گذشته آخرین مهلت دریافت پیشنهادهای نمایندگان مجلس در باره حوزه های مختلف فرهنگی در برنامه ششم توسعه بود که روز سه شنبه اعضای کمیسیون این پیشنهادهارا بررسی خواهند کرد و قطعا در مورد وقف هم پیشنهادهایی خواهیم داشت که با امضای نمایندگان بررسی خواهد شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395، کد مطلب: 3743049:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین