پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با احداث پل آبنما ایستگاه راه آهن زاهدمحمود بطور کامل فعال خواهد شد، گفت: با اتمام آسفالت مسیر زاهدمحمود به بزرگراه بندرعباس به سیرجان مسیر لارستان به مشهد بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد.
شعارسال: نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با احداث پل آبنما ایستگاه راه آهن زاهدمحمود بطور کامل فعال خواهد شد، گفت: با اتمام آسفالت مسیر زاهدمحمود به بزرگراه بندرعباس به سیرجان مسیر لارستان به مشهد بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد.

جمشید جعفرپور در یک نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستاهای لارستان، خنج و گراش با تأکید بر اهمیت تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان و نقش آن در اشتغال جوانان، اظهار داشت: این طرح از زمان دولت گذشته مصوب و تقریبا تمام مراحل آن صورت گرفته بود اما با شروع به کار دولت جدید بدلیل بررسی بیشتر مراحل اجرایی طرح نگه داشته شد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل ما مجبور به پیگیری مجدد پرونده طرح منطقه ویژه اقتصادی لارستان از مرحله نخست شدیم و حتی مطالعات زیست محیطی آن نیز دوباره صورت گرفت و هم اکنون این طرح در دبیرخانه منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد که در صورت تایید به مجلس و کمیسیون اقتصادی ارسال خواهد شد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی لار توسط بخش خصوصی اجرایی می شود.

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران درخصوص عدم مشارکت دولت در اجرای پروژه ها و اتکای بیش از حد به خیرین منطقه، با اشاره به نقش برجسته خیرین در توسعه زادگاه خود، تصریح کرد: خیرین با کارهای عام المنفعه ای که انجام می دهند، علاوه بر کمک شایانی به پیشرفته منطقه، دولت را مکلف به تامین بقیه مراحل یک پروژه می کنند.

وی افزود: البته باید دولت نیز در کنار خیرین جهت انجام پروژه همکاری کند که این مهم بعضی اوقات بدلیل کمبود اعتبار کمی کم رنگ تر است اما دولت نیز با تامین زمین برای پروژه ها و تامین تجهیزات و مدیریت پروژه ها سهم خود را انجام می دهد که بعضا مراکز خیرساز مخصوصا در بحث بهداشت و درمان هزینه بعد از ساخت چند برابر می شود که این امر زیاد به چشم نمی آید و بد نیست مردم این کارها را نیز در نظر بگیرند.

* پاسخ به گلایه های خبرنگار گراش

در این نشست یکی از خبرنگاران شهرستان گراش در مورد عدم سخنرانی دکتر جعفرپور در گراش پس از سخنرانی ۴ سال قبل او، عدم حضور مسئولان کشوری درگراش، محدوده بین گراش و لار و آخرین وضعیت دفتر نماینده در گراش سوالاتی را مطرح که جعفرپور در پاسخ این خبرنگار، گفت: محدوده لار تا گراش پس از شهرستان شدن این بخش تغییری نکرده و همان است که زمان بخش بودن گراش بوده است.

وی ادامه داد: در مورد عدم سخنرانی در گراش پس از حضور چهارسال قبل نیز عدم مهمان نوازی و برخورد مردم این شهرستان در خلال سخنرانی و عدم دعوت جهت سخنرانی است.

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی حضور مسئولان در گراش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اغلب مسئولانی که به لارستان می آیند بدلیل کمبود وقت باید سریعا برگردند اما تلاش شده است به تناسبی که برای مسئولان لار وقت لازم بوده برای مسئولان گراش و خنج نیز وقت مناسب برای ملاقات قرارداده شود.

وی درخصوص استقرار دفتر نماینده در گراش، اضافه کرد: که ما امادگی خود را پس معرفی یک یا دو نفر جهت امر بازگشایی دفتر اعلام کرده ایم.

* اختصاص وسایل ورزشی و اتمام پروژه محبی در گراش

جعفرپور با مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر استاندار فارس به شهرستانهای لارستان، خنج و گراش، خاطر نشان کرد: در این سفر تصمیمات خوبی هم گرفته شد که فرمانداران محترم در حال پیگیری اجرایی شدن تصیمات هستند.

وی با پذیرش کمبود اعتبارات ورزشی اختصاص یافته به شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه، ادامه داد: تلاشهایی برای دریافت بسته های ورزشی از قبیل توپ و وسایل ورزشی جهت در اختیار قراردادن مسئولان ورزش شهرستانها شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از قول مساعد استاندار فارس در مورد تکمیل سالن محبی گراش خبر داد و یادآور شد: در دیداری که با وزیرنفت صورت گرفته درخصوص تامین اعتبار جهت ایجاد چمن مصنوعی در خنج صحبت شده است.

* پیگیری های مستمر پروژه بزرگ راه آهن

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها بر اتصال لار به راه آهن زاهدمحمود است، افزود: طبق بحثی که در دولت صورت گرفته برای این پروژه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است که در صورت موافقت، هزینه آن می بایست از طریق فاینانس تأمین شود.

وی گفت: بحث راه آهن شیراز-جهرم-لار و بندرعباس نیز به طور مشترک با همکاری نماینده شهرستان جهرم در دست پیگیری است.

* کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر لارستان به مشهد مقدس

جعفرپور با بیان اینکه همچنین با احداث پل آبنما در زاهدمحمود که حدود سه میلیارد تومان هزینه در بر دارد می توان ایستگاه راه آهن زاهدمحمود را بطور کامل فعال کرد، افزود: در بحث راه نیز سعی شده است با اتمام اسفالت مسیر زاهدمحمود به بزرگراه بندرعباس به سیرجان مسیر لارستان به مشهد بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در سفر معاون وزیر راه با ایجاد تونل منصورآباد در بزرگراه لار به شیراز موافقت شد که با هزینه ای بالغ بر ۳۱میلیارد تومان احداث خواهد شد که امید می رود این پروژه مهم در اسرع وقت شروع شود و به اتمام برسد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه دوبانده کردن محور لار به بندرعباس بطول ۲۰ کیلومتر در حال اجراست، تصریح کرد: پیگیری های لازم برای اخذ موافقت جهت انجام این طرح تا کیلومتر ۵۰ ادامه دارد.

* تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه لارستان تا پایان سال ۹۵

وی درخصوص تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه بین المللی لارستان، گفت: هزینه باقیمانده جهت اتمام این پروژه ۴ میلیارد تومان است که کارهایی برای اخذ آن صورت گرفته اما دلیل عقب افتادگی این امر برخی اشتاباهات توسط پیمانکاران قبلی و عدم تایید شرکت فرودگاههای کشور بوده است، اما رییس شرکت فرودگاههای کشور قول لازم اتمام طرح تا پایان سال ۹۵ داده است.

جعفرپور در پاسخ به خبرنگار بیرم در مورد مشکلات این بخش، گفت: تجهیز کارگاه گازکشی به بیرم در حال پیگیری است و در مورد راههای این بخش نیز مطالعات آن در حال پیگیری و به دنبال اخذ مجوزهای مربوطه از وزارتخانه هستیم.

* دانشگاه فرهنگیان و کارخانه سیمان لارستان

وی همچنین در پاسخ سوال خبرنگار میلاد لارستان در مورد دانشگاه فرهنگیان، افزود: علیرغم موافقت وزیر اما هیئت امنا با گسترش دانشگاه فرهنگیان و اخذ مجوز جدید مخالف است اما ما باز هم این امر را پیگیری می کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگر میلاد لارستان در مورد شرکت سیمان لارستان، تصریح کرد: خصوصی بودن این طرح و عدم توانایی نماینده در مورد دخالت مستقیم در آن، ما در حد توان خود به شرکت سیمان در خصوص گازرسانی کمک کرده ایم اما مسئولان شرکت سیمان همکاری لازم را نداشته و حاضر به تقبل ۵۰درصد هزینه گازکشی به آنجا نیستند و پیشنهاد کرد که رسانه ها نیز از مسئولان شرکت سیمان پیگیر این عوامل و مشکلات شرکت سیمان باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت میلاد لارستان، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395، کدخبر: - ، www.mldl.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین