پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر ایجاد زیرساختهای گردشگری و توجه به آثار بارز تاریخی و باستانی این شهرستان، گفت: انصاف مردم و بازاریان این شهر و ارزانی کالاها در لار چیزی کمتر از بنادر کشور ندارد.

شعار سال: جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی این شهرستان با حضور مهندس شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، جلیل حسنی معاون استاندار فارس وو فرماندار ویژه لارستان، مسعود راسخی و علی اصغر علی‌پور معاونین سیاسی و برنامه ریزی فرمانداری، حجت الاسلام سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس، علی ارغون مدیرکل اموراراضی فارس، و جمعی از سرمایه گذاران و مسئولین ادارات این شهرستان در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این جلسه، فرماندار لارستان ضمن بیان معرفی کوتاهی از این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان لارستان وسیعترین شهرستان استان فارس است و به جهت مقیاس از برخی از استان های کشور نیز بزرگتر است.

وی لارستان را دارای ۶ بخش و ۸ شهر و با ظرفیت‌های منحصربه‌فرد معرفی کرد و افزود: اگر اینها مورد توجه قرار گیرد باعث رشد و شکوفایی بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی می شود.

حسنی با اشاره به اینکه شهرستان لارستان قبل از هر چیزی دارای یک غنای فرهنگی قوی است و همین بافت فرهنگی و دینی مردم باعث شده تا توانمندیهای اقتصادی خود را جهت کارهای عام المنفعه به‌کار گیرند، تصریح کرد: مردم لارستان دارای حس مسئولیت بالایی هستند و همین امر موجب شده که در ایجاد بسیاری از زیرساخت های شهرستان همچون فرودگاه و بیمارستانها و مساجد و  مشارکت فعالی داشته باشند.

وی ضمن ابراز تأسف از کم توجهی به بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لارستان، ادامه داد: لارستان با اینکه دارای یک موقعیت استراتژیک در جنوب کشور است اما متأسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه مردم کشور، از توانمندی های موجود در لارستان آگاهی چندانی ندارند، یادآور شد: اگر این توانمندی ها برای مردم کشور به خوبی بیان شود به راحتی می تواند بخش های اقتصادی، اجتماعی و اشتغال این منطقه را رونق دهد و موجبات شکوفایی منطقه را فراهم کند.

حسنی شهرستان لارستان و به ویژه شهر لار را متصل کننده شهرهای مرکز و شمال کشور به خلیج فارس معرفی کرد و گفت: متأسفانه به دلیل نبود منابع جذاب در این شهر، بسیاری از مسافران در ایام تعطیلات از کمربندی این شهر عبور می کنند.

وی با تأکید بر اینکه در صورت ایجاد پتانسیل های گردشگری در لارستان می توان آن را به عنوان شهرستان هدف تعیین و قلمداد کرد، افزود: انصاف مردم و بازاریان این شهر و ارزانی کالاها در لار چیزی کمتر از بنادر کشور ندارد.

فرماندار لارستان با بیان اینکه اگر بتوان چندین نقطه گردشگری مطلوب در ورودی شهر لار از سمت شیراز ایجاد کرد، به طور قطع مسافران در آن اسکان خواهند یافت، ادامه داد: در پی این مهم مسافران به داخل شهر و مکان های دیدنی آن از جمله بازار قیصریه، قلعه اژدها پیکر و باغ نشاط خواهند آمد و از مکانهای دیدنی بازدید خواهند نمود و اینها خود باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به ایجاد تپه های مصنوعی در برخی شهرها برای جذب گردشگر یا استفاده های تفریحی تصریح کرد: متأسفانه با وجود قلعه اژدهاپیکر در وسط شهر لار، در آن هیچگونه ساماندهی خاصی صورت نگرفته که امید می رود با نگاه ویژه مسئولین از این آثار با ارزش بهترین بهره برداری را کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب، تاریخ انتشار: 29 دی 1395، کد مطلب: -:www. aftablarestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
واقعا پتانسیل های بزرگی این منطقه داره بخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین