پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۶
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: شوراهای صنفی دانشجویی کمک‌کننده و عامل توان‌بخشی و قدرت‌دهی محیط دانشگاهی هستند.
شعارسال: دومین نشست دبیران شورای صنفی مرکزی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت و دبیران شورای صنفی مرکزی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در محل صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت آغاز بکار کرد.

دکتر جلال نژاد‌جواد مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست درباره اهمیت وجودی شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها به ایراد سخن پرداخت و بر ضرورت فعالیت این شوراها در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: شوراها باید در دانشگاه‌ها نشان دهند که شورای صنفی هم عرض و در مقابل حرکت عمومی دانشگاه‌ها نیستند بلکه کمک‌کننده و عامل توان‌بخشی و قدرت‌دهی محیط دانشگاهی هستند که اگر این اتفاق مهم اتفاق بیفتد پایه‌های دانشگاه مستحکم‌تر می‌شود.

نژادجواد خطاب به دبیران مرکزی شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: شما دبیران باید اتصال بدنه دانشگاه و دانشجویان را تقویت کنید و این مساله فلسفه وجودی تشکیل شوراهاست و شما باید به قضاوت نشسته و ببینید در یک‌سال گذشته شوراها که تشکیل شدند چقدر توانسته‌اند این اهداف را پوشش دهند.

در این همایش دکتر افسانه صادقی سرپرست اداره رفاهی اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت نیز در خصوص آیین‌نامه شورای صنفی و تبصره‌ها و بازخوانی این آیین‌نامه پرداخت و گفت:هیات مرکزی نظارت بر شوراهای صنفی هفت عضو دارد که کار نظارت بر عملکرد شوراها و بازنگری آیین‌نامه را بر عهده دارند.

در این همایش حدود ۵۰ نفر از اعضای شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین دکتر موگهی معاون فرهنگی دانشجویی علوم پزشکی اهواز و محمدرضا نریمانی مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور دارند.

این همایش یک‌روزه تا عصر امروز ادامه دارد که در نوبت بعد از ظهر پانل تخصصی شهرداران خوابگاه‌های دانشجویی با حضور مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 3616530، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین