پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۳
معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: از ۱۳۰ دانشگاه فعال، حدود ۶۳ دانشگاه مرکز بهداشت ندارد و ایجاب می کند تمرکز بیشتری در حوزه بهداشت و یا سلامت دانشگاه ها داشته باشیم.

شعارسال: دکتر سیدعبدالحسن ریاضی صبح امروز در چهاردهمین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: ما با رشد کمی آموزش عالی و تقاضای روزافزون جوانان کشور در بخش آموزش عالی روبرو هستیم که این مسئله باعث شده عدم توازن جدی در سطوح مختلف آموزش عالی داشته باشیم.

وی افزود: زمانی نه چندان دور حدود ۱۰ سال قبل آموزش عالی یک سوم جمعیت دانشجویی فعلی را داشت، در حالی که اکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند که ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر آنها مربوط به دانشگاه های دولتی هستند.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به بخش خدمات دانشجویی ادامه داد: خدمات دانشجویی خدماتی است که کیفیت آن و یا عدم کیفیت آن به سرعت در مجموعه دانشگاه و بیرون از دانشگاه نمود پیدا می کند.

ریاضی افزود: خوشبختانه با انجام طرح «سیمای زندگی دانشجویان» در سطح همه دانشگاه ها در خصوص این مسئله یعنی ارائه خدمات به دانشجویان بازخوردهای خوبی دریافت کرده ایم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بخش بهداشت و درمان دانشگاه های ما در وضع مطلوبی قرار ندارد این در حالی است که این بخش اهمیت بالایی دارد.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: انتظارات در حوزه دانشجویی به سرعت روبه افزایش است ولی شرایط کشور نیز با این انتظارات تناسب چندانی ندارد و ما در دانشگاه ها نیز زیرساخت مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون دانشجویان را نداریم.

وی گفت: ۶۲ یا ۶۳ دانشگاه ما مرکز بهداشت ندارد این در حالی است که ما ۱۳۰ دانشگاه فعال داریم. این مسئله ایجاب می کند که ما تمرکز بیشتری در حوزه بهداشت و یا سلامت دانشگاه ها داشته باشیم.

ریاضی ادامه داد: ترم آینده در بخش دانشجویی و انتظارات دانشجویان از مراکز بهداشت، سلامت و درمان ما به شکل جدی تری به این مسائل تمرکز خواهیم کرد. عدم حضور یا حضور کمرنگ ما در بخش سلامت می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد که در طول سال های اخیر آن را به بحران تبدیل می کند.

وی تاکید کرد: بخش درمان در اولویت و سیاست های وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان نیست. در مورد بخش درمان، تعدادی از دانشگاه ها زیرساخت لازم را دارند و در این زمینه از زیرساخت های لازم برخوردارند که در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم، اما مراکزی هستند که از مراکز درمانی فاصله زیادی دارند. طبیعی است که اگر حادثه ای رخ دهد به علت دوری مرکز آموزش عالی به مراکز درمانی ممکن است مشکلی ایجاد شود.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: برای دانشگاه ها تاسیس مراکز درمانی که کار اورژانس را انجام دهند، ضروری است، اما دیگر دانشگاه ها، هم به خاطر هزینه بالا و هم به خاطر دخالت در بخش دیگری که به حوزه وزارت علوم ارتباطی پیدا نمی کند و به بخش حاکمیت دیگری مربوط می شود، وارد نمی شوند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395، کد خبر: 3616364 ، www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین