پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۴۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگر دانشگاه‌ها و محققان حوزه علوم انسانی، توانایی‌ها و دستاوردهای پژوهشی خود را به مسئولان و جامعه عرضه کنند، بسیاری از کم لطفی‌ها و بی‌مهری ها به علوم انسانی کم می شود.
شعارسال: منصور غلامی روز پنجشنبه در دویستمین نشست شورای بررسی متون علوم انسانی، گفت: در یک سال گذشته در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، نشست‌های تخصصی با رویکرد حل مسائل کشور برگزار شده و نتایج تعدادی از این نشست‌ها به مسئولان عالی رتبه کشور، وزیران و مسئولان اجرایی و سیاستگذار ارائه شده است.

وی با تاکید بر پیوند دانشگاه‌ها با دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، گفت: یکی از پایه‌های ضروری ایجاد این پیوند، اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و در دست انجام موسسات پژوهشی بویژه در زمینه کاربردی کردن و بومی کردن علوم انسانی به مسئولان است.

وزیر علوم تاکید کرد: اگر دانشگاه ها و محققان حوزه علوم انسانی، توانایی ها و دستاوردهای پژوهشی خود را به مسئولان و جامعه عرضه کنند، بسیاری از کم لطفی ها و بی مهری ها به علوم انسانی کم می شود.

غلامی با تاکید بر نقش علوم انسانی در پیشرفت جوامع گفت: استادان شاخص علوم انسانی باید با تبلیغ مزیت‌های علوم انسانی در حوزه اندیشه و تفکر، استعدادهای برتر دانش آموزی را به سمت رشته‌های علوم انسانی ترغیب کنند تا مدیریت اجرایی کشور شاهد مدیران برجسته ای باشد.

در ادامه این نشست، حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گزارشی از اقدامات انجام شده، طرح های در دست اجرا و مشکلات این موسسه را ارائه کرد.

کریمی مطهر دبیر شورای بررسی متون علوم انسانی نیز در این نشست با اشاره به تشکیل این شورا از سال 1374 با رویکرد نقد متون درسی علوم انسانی به منظور کمک به رشد انتقادی این علوم، گفت: تاکنون 200 عنوان نقدنامه توسط این شورا منتشر شده است.

وی با اشاره به همکاری 200 محقق و عضو هیات علمی با شورای بررسی متون علوم انسانی، گفت: تاکنون پنج هزار و 500 کتاب توسط این شورا مورد ارزیابی قرار گرفته و سه هزار جلسه نقد و 185 نشست علمی و تخصصی برگزار شده است.

در ادامه نشست، دویستمین شماره نقدنامه شورای بررسی متون علوم انسانی در زمینه نقد متون درسی با موضوعات زبان فارسی و زبان‌های باستانی توسط وزیر علوم رونمایی شد.

ارائه گزارش طرح در دست تدوین «اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی» توسط رضا داور اردکانی استاد دانشگاه تهران و رئیس فرهنگستان علوم، بخش دیگری از برنامه این نشست بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 3 آبان 1397 ، کدخبر: 83078332 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
دانشگاه رو نجات بده، بی مهری به علوم انسانی پیش کش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین