پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
یک مقام مسئول گفت:با وجود کاهش بارندگی میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل ۷درصد رشد داشته است.وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان آبان ادامه دارد، افزود: تا پایان فصل پیش بینی می شود که کشاورزان خرده پا میزان جزئی گندم به مراکز دولتی تحویل دهند.

شعار سالمومن نیافر مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون 9 میلیون و 464 هزارتن گندم با ارزش 125 هزار و 604 میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان آبان ادامه دارد، افزود: تا پایان فصل پیش بینی می شود که کشاورزان خرده پا میزان جزئی گندم به مراکز دولتی تحویل دهند.

به گفته نیافر با وجود کاهش بارندگی در استان های جنوبی، میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول از صد درصد مطالبات گندمکاران در سال زراعی جاری خبر داد.

خرید تضمینی دانه های روغنی به 450 هزارتن می رسد

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه برداشت کلزا، گلرنگ و آفتابگردان به پایان رسیده است، بیان کرد: امسال یک هزار و 667 تن آفتابگردان با ارزش 41 هزار و 862 میلیون ریال، 877 تن گلرنگ به ارزش 21 هزار و 647 میلیون ریال و 330 هزارتن کلزا با ارزش بیش از 9 هزار و 83 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی از پرداخت صد درصد مطالبات کلزا خبر داد و گفت: همچنین تا کنون 91 درصد بهای آفتابگردان و 77 درصد گلرنگ به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی از آغاز برداشت و خرید تضمینی سویا خبر داد و افزود: امسال پیش بینی می شود که 80 تا 90 هزارتن سویا از کشاورزان خریداری شود.

نیافر در پایان با اشاره به اینکه مجموع خرید دانه های روغنی در سال جاری به 450 هزارتن می رسد، تصریح کرد: براین اساس 18 درصد روغن مورد نیاز در داخل تامین می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 4 آبان 97، کدمطلب: 6708998، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین