پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت باقیمانده مطالبات ۶۰۰ میلیارد تومانی گندم‌کاران تا ساعت ۲۱ ، روز 30 مهر خبر داد و گفت: فرآیند پرداخت بهای گندم خریداری شده از ساعت ۱۴ امروز از طریق بانک کشاورزی آغاز شده است
شعارسال:معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت باقیمانده مطالبات ۶۰۰ میلیارد تومانی گندم‌کاران تا ساعت ۲۱ امشب خبر داد و گفت: فرآیند پرداخت بهای گندم خریداری شده از ساعت ۱۴ روز 30 مهر از طریق بانک کشاورزی آغاز شده است.

براساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، هر ساله وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از دولت گندم برداشت شده از مزارع کشاورزان را خریداری و بهای آن‌را براساس نرخ مصوب پرداخت می‌کند.

امسال هم مسئولان دولت از محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی تا محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بودند که تا پایان مهر ماه همه مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

عبدالمهدی بخشنده - معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهادکشاورزی - در این رابطه به ایسنا گفت: امسال حدود ۹.۵ میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که ارزشی بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان داشت.

وی با بیان این‌که تاکید و پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی بر این بود تا پایان مهر ماه همه مطالبات کشاورزان پرداخت شود و همچون سال گذشته به تاخیر نیافتد، افزود: تا امروز ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران باقی مانده بود که این اعتبار در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته و از ساعت ۱۴ امروز پرداخت آن‌ به گندم‌کاران طلبکار آغاز شده است.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تلاشیم تا پرداخت باقیمانده مطالبات گندم‌کاران تا ساعت ۲۰ یا ۲۱ امشب به صورت کامل انجام شود، تاکید کرد که از فردا هیچ کشاورز گندم‌کاری از دولت طلبکار نخواهد بود و سرعت پرداخت مطالبات گندم‌کاران امسال بیشتر شده و یک ماه این مطالبات زودتر پرداخت شد.

پیش از این دولت و محمدباقر نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه کشور - وعده داده بودند تمامی مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجهحدود دو هفته پیش اظهار کرده بود:" طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قول مساعد خواهیم داد که تمام مطالبات ۱۲۶ هزار میلیارد ریالی گندم‌کاران در خرید تضمینی گندم را تا پایان مهرماه تسویه کنیم که البته این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته یک ماه جلوتر است".

حدود یک ماه پیش نیز محمود حجتی -وزیر جهاد کشاورزی - درباره جدیدترین وضعیت پرداخت پول به عرضه‌کنندگان گندم، خاطرنشان کرده بود:" همه کسانی‌که تاکنون گندم تحویل داده‌اند، ۵۰ درصد پول و بخش عمده‌ای از کسانی‌که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد گندم را تحویل داده‌اند ۱۰۰ درصد پول خود را دریافت کرده‌اند. بنابراین به طور متوسط حدود ۷۰ درصد پول گندم پرداخت شده است و امیدواریم باقی مانده آن نیز تا یک ماه آینده پرداخت شود".

به این ترتیب وعده مسئولان دولت تدبیر و امید به گندم‌کاران در موعد مقرر اجرایی می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، ،تاریخ انتشار30مهر 97، کدخبر: 97073016903، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین