پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین روند پیگیری آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در میرجاوه گفت: مقام های پاکستانی وعده و تعهد داده اند که دولت این کشور همه تلاش خود را در این خصوص انجام می دهد.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین پیشرفت ها و پیگیری های انجام شده برای آزادی مرزبانان ربوده شده، گفت: مقام های پاکستانی در سفرهای پیشین هیات ایرانی و در تماس های تلفنی با اینجانب وعده و تعهد دادند که دولت این کشور همه تلاش ها و اقدامات خود را برای آزادی مرزبانان کشورمان انجام می دهد.

شعار سال«محمدجواد ظریف» بامداد چهارشنبه در بدو ورود به اسلام آباد پاکستان در جمع خبرنگاران با تشریح هدف سفر خود به پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو همسایه بسیار خوب هستند و تهران روابط خوبی با این کشور دارد و در همه موارد نیز با این کشور مشورت می کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه اخیرا شاهد گروگانگیری تعدادی از مرزبانان شریف ایرانی از سوی گروه های تروریستی بودیم و در این زمینه ضرورت دارد که با مقامات پاکستانی گفت و گو های مستمر صورت گیرد تا بازگشت این عزیزان به وطن را شاهد باشیم.

ظریف ادامه داد: به همین دلیل پیش از این نیز در تماس های تلفنی و همینطور سفرها، این موضوع پیگیری شد و امروز نیز اینجانب به پاکستان آمدم تا برای این موضوع با مقامات پاکستان گفت و گو کنم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین پیشرفت ها و پیگیری های انجام شده برای آزادی مرزبانان ربوده شده، گفت: مقام های پاکستانی در سفرهای پیشین هیات ایرانی و در تماس های تلفنی با اینجانب وعده و تعهد دادند که دولت این کشور همه تلاش ها و اقدامات خود را برای آزادی مرزبانان کشورمان انجام می دهد.

وی تاکید کرد: امروز به پاکستان آمده ام تا با دوستان خودمان در این کشور، این موضوع را پیگیری کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه در صدر هیاتی سیاسی و نظامی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

«محمدجواد ظریف» در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان» اسلام آباد، مورد استقبال «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و یکی از مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت.

شامگاه دوشنبه 23 مهرماه، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شده و به خاک پاکستان انتقال داده شدند.

عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 9 آبان 97، کدمطلب: 83083801، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
مگه ما تفاهم نامه امنیتی و نظامی مقابله با تروریسم با این کشور نداریم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
م.آ75
اینکه متاسفانه پاکستان جایگاه و محل تشکیل بسیاری از تروریستها بوده و عوامل ناامنی منطقه رو پرورش دادن ما باید از موضع بالا با آنها صحبت کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین