پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
شهر یزد که روزگاری به شهر دوچرخه‌ها معروف بود حالا به جولانگاه ارابه‌های مرگ تبدیل شده، شهری که این روز‌ها صدای موتورسیکلت‌ها ملودی گوش خراش شبهایش شده و آرامش را از آن ربوده است.

شعار سال: شهر یزد که روزگاری به شهر دوچرخه‌ها معروف بود حالا به جولانگاه موتورسیکلت‌ها تبدیل شده و این روز‌ها در هر خیابان و گذرگاهی حتی در دل بافت جهانی یزد هم موتورسیکلت سوارانی را می‌بینی که در سنین مختلف پا به رکاب این ارابه گذاشته‌اند و با بی قانونی بدون توجه به خطرات موتورسیکلت فقط می‌رانند و روز به روز به تعداد موتورسیکلت‌ها و موتورسواران در شهر دوچرخه‌ها اضافه می‌شود.

این روز‌ها هر مسافری که به یزد سفر کند بدون شک این شهر را شهر موتورسیکلت‌ها می‌نامد.

خانواده مهمترین نهاد در هدایت جوانان

دهقان رئیس اورژانس استان یزدبا اشاره به اینکه میزان ترافیک درون شهری بالاتر از میانگین کشوری است، گفت:۷۴ درصد از تصادفات درون شهری را راکبین موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند که اکثر این راکبان جوانان زیر ۲۰ سال هستند.

دهقان با بیان اینکه در استان بیش از ۴۰۰ معلول بر اثر حوادث ترافیکی وجود دارد ،افزود: درسالجاری تا کنون حدود ۲۵ نفر بر اثرحوادث موتوری فوت شدند.

وی موثرترین نهاد در زمینه کاهش این آمار را خانواده دانست و عنوان کرد: خانواده یکی از مهمترین نهاد‌هایی است که می‌تواند موثرترین قدم را در زمینه هدایت جوانان برای رعایت قوانین و مقررات بردارد.

بسترسازی مناسب شهر برای کاهش تصادفات

جانفدا عضو شورای ترافیک استان یزد گفت: طبق آمار‌ها ۶۰۰ هزار موتورسیکلت در استان یزد وجود دارد که بسترسازی مناسب و ایجاد مسیر دوچرخه و موتورسیکلت می‌تواند مرهمی بر این درد باشد و تعداد حوادث نیز کاهش یابد.


جانفدا افزود: باید به سمت خودمراقبتی برویم و به دانش مردم در زمنیه رعایت فرهنگ ترافیک افزوده شود و برای کاهش ترافیک باید به مردم آموزش‌های لازم داده شود.

رضا جوان۲۵ ساله فقط برای حسرتی بزرگ در دلش باقی مانده است

رضا پسر جوان ۲۵ ساله‌ای که بدون توجه به قوانین و مقررات سوار موتور شده بود ، حالا با قطع نخاع شدن حسرتی بزرگ را در دل خودجا گذاشته و می‌خواهد تا جوانان نمونه‌هایی مانند خودش را بیشتر ببینند ،بلکه برایشان درس عبرتی شود تا با رعایت قوانین و مقررات این حادثه برای آن‌ها تکرار نشود.

این جوان یزدی از جوانان و نوجوانانی که به سن قانونی نرسیده اند خواست تا به سن قانونی نرسیده اند و گواهینامه دریافت نکرده اند سوار این ارابه مرگ نشوند.


اجرای طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت سواران در استان

آوازه اجرای طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در استان به گوش می‌رسد موتورسیکلت سوارانی که آرامش را ازشهر ربوده اند.


سرهنگ پورشمس رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: از ابتدای آبان ماه سالجاری طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف با همکاری کلیه عوامل انتظامی اجرا می‌شود در این طرح تمام دستگاه‌های انتظامی باهم همکاری می‌کنند.

سرهنگ پورشمس اولویت برخورد را موتورسیکلت سواران کم سن و سال، متخلفین عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت، نداشتن پلاک و یا پلاک مخدوش دانست و افزود: در راستای اجرای این طرح ۲۰ تیم خودرویی و ۲۲ تیم موتورسیکلتی در سطح استان با گشت زنی با متخلفین برخورد می‌کنند.


وی به ازدیاد تخلفات موتورسیکلت سواران در سطح استان اشاره و بیان کرد: در شش ماه نخست سالجاری ۵۷ درصد از تصادفات را تصادفات موتوری تشکیل می‌دهد که متاسفانه بر اثر این تصادفات در سالجاری ۲۵ نفر فوت و هزارو ۴۰۰ نفر نیزمجروح شدند.

در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت دراستان اقداماتی نظیر توقیف روزانه ۵۰ موتور سیکلت متخلف، اهدای کلاه ایمنی رایگان به موتور سیکلت سواران و آموزش در مدرسه ترافیک انجام شده که فرهنگ دوچرخه سواری یکی از فرهنگ‌های مناسب در جهت جامعه سالم و بدون آلودگی و با کاهش مصرف بنزین است و می‌توان با برنامه ریزی مناسب و با در اختیار قرار دادن دوچرخه‌های مناسب گامی موثر در این عرصه برداریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 10 آبان 97، کد مطلب: 6711888:www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین