پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف گفت: اگر پلیس با سخت‌گیری، موتورسیکلت یا وسیله نقلیه‌ای را توقیف می‌کند به خاطر سلامت شهروندان است.

شعار سال: سردار محمد‌رضا مهماندار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی جان کسانی است که صبح از خانه خارج می‌شوند و شب دوباره باید به آنجا بازگردند، اظهار کرد: اگر پلیس با سخت‌گیری، موتورسیکلت یا وسیله نقلیه‌ای را توقیف می‌کند به خاطر سلامت شهروندان است.

وی با اشاره به حادثه تصادف موتورسیکلتی که به صورت غیرمجاز وارد خط ویژه شده و راکب آن جان خود را از دست داده بود، افزود: در این حادثه راکب و فردی که با او تصادف کرده بود، هردو از دست رفتند. وقتی پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌سواران برخورد می‌کند، دلیلش در این‌جا مشخص می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه برخورد با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی به این دلیل است که برای سلامتی آن‌ها نگران هستیم، اضافه کرد: برخی مواقع می‌گویند موتورسوران نان‌آور خانواده هستند اما به واقع اگر در چنین حوادثی جان خود را از دست بدهند، چگونه می‌توانند نان‌آور خانواده باشند.

مهماندار از همه عابران و کسانی که از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند خواست تا نسبت به رعایت قوانین و مقررات اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر موتورسیکلت‌سواران این موارد را رعایت کنند، پلیس با این افراد هیچ مشکلی ندارد؛ اگر پلیس در پاره‌ای از موارد سخت‌گیری نکند، جان موتورسیکلت سواران به طور حتم به خطر می‌افتد.

خودروهای شخصی عامل اصلی ترافیک در شهر

رئیس پلیس راهور پایتخت در ادامه با بیان اینکه در کلانشهر تهران روزانه 20 میلیون سفر ثبت می‌شود، گفت: در جابه‌جایی افراد در سطح شهر تهران 40 درصد خودروهای شخصی نقش دارند. اما در ساعت پیک ترافیک 70 درصد معابر را خودروهای شخصی اشغال می‌کنند و این بدان معناست که خودروهای عمومی تحرک کمتری خواهند داشت و زمان سفر افزایش پیدا می‌کند.

مهماندار اضافه کرد: برای جلوگیری از این موضوع ما باید حمل و نقل عمومی به ویژه مترو را گسترش دهیم تا مردم به استفاده از این وسایل ترغیب شوند؛ اگر تعداد خودروهای شخصی کمتر شود حتما تردد در شهر آسان‌تر می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 11مرداد 97، کدمطلب: 411455، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا خوب میکنن! یکی از دوستای من ترم اول دانشگاه توسط همین بی احتیاطی موتور سوار تصادف کردو دو ترم رو از دست داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین