پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: تنها نزدیک به 30 میلیون تن از مجموع مواد غذایی تولیدی کشور زیر پوشش شبکه های نظارتی قرار دارد.

شعار سال: وحید مفید روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کاشان یادآور شد: بر اساس آمارها از مجموع 120 میلیون تن مواد غذایی که در کشور تولید می شود، نزدیک به 90 میلیون تن آن بدون هیچ نظارتی بدست مصرف کنندگان می رسد.
وی در زمینه واردات مواد غذایی به ویژه محصولات فراوری شده بیان کرد: بخشی از این مواد با تاسف به صورت قاچاق وارد کشور می شود که فاقد هرگونه برچسب وزارت بهداشت هستند.
مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تصریح کرد : کارشناسان این سازمان و مرکز سلامت محیط و کار از کارخانه های تولیدی، مرکزهای نگهداری و عرضه مواد غذایی بازدید مستمر دارند اما ایمنی غذا باید از مزرعه تا سفره زیر نظارت باشد و به عبارتی دیگر زنجیره نظارتی به طور کامل در کشور اجرا شود.
وی با اشاره به تدوین سند ملی ایمنی غذا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: با تدوین و اجرای این سند بر اساس برنامه ریزی ها و در چارچوب قانون، نظارت ها بیشتر و منسجم تر با فرماندهی متمرکز انجام خواهد شد.
مفید اضافه کرد: اجرای این سند اطمینان را خواهد داد که هر گونه مواد خوراکی مانند میوه و سبزی، محصولات فراوری شده و غذاهایی که در رستوران ها عرضه می شود، به صورت سالم به دست مصرف کننده می رسد.
وی به مردم توصیه کرد تا از مصرف مواد خوراکی و آشامیدنی فاقد برچسب اصالت، به ویژه محصولات وارداتی خودداری کنند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیش از 91 تن انواع مواد غذایی شش ماه نخست سال جاری در نتیجه گزارش های مردمی به سامانه 190 مبنی بر عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد و عرضه مواد غذایی بسته بندی فاقد تاریخ مصرف معتبر معدوم شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 10 آبان 97، کد مطلب: 83085689:www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
واقعا این امر نظارت تو کشور همیشه مارو دچار مشکل کرده در هر حوزه ای! چرا کسی به فکر نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین