پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی تعداد مستمری‌بگیران خارجی این سازمان را ۲ هزار و ۵۸۱ نفر اعلام کرد

شعارسال:مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی تعداد مستمری‌بگیران خارجی این سازمان را ۲ هزار و ۵۸۱ نفر اعلام کرد.

 احمدرضا خزاعی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۸۱ تبعه خارجی مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند، افزود: عراقی‌ها با یک‌هزار و ۳۹۰ نفر بیشترین تعداد مستمری‌بگیران خارجی در کشور را تشکیل می‌دهند و اتباع افغانستان با ۹۰۳ نفر و هندوستانی‌ها با ۱۲۶ نفر در رتبه‌های دوم و سوم تعداد مستمری‌بگیران غیرایرانی این سازمان هستند.

وی اظهارکرد: در میان مستمری‌بگیران خارجی تأمین اجتماعی، اتباع کشورهای پاکستان، بنگلادش، آلمان، ترکیه، آمریکا، آذربایجان، انگلستان، ایتالیا، فیلیپین، لبنان، فرانسه، هلند، کویت، کانادا، سوئیس، ژاپن و مالزی نیز قرار دارند.

مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی گفت: اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به‌کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تأمین اجتماعی را دارند و هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تأمین اجتماعی وجود ندارد؛ آنان با داشتن پروانه کار و فعالیت در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری بوده و کارفرمایان موظف به ارسال لیست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند و سایر اتباع خارجی مجاز در کشور که شاغل نیستند می‌توانند به صورت اختیاری خود را بیمه کنند.

وی افزود: ماده ۵ قانون تأمین اجتماعی که در سال ۱۳۵۴ تصویب شده، بیمه اتباع خارجی را همانند اتباع ایرانی در نظر گرفته؛ یعنی قانون تأمین اجتماعی هیچ فرقی بین شهروند ایرانی و خارجی برای دریافت خدمات قائل نشده است.

خزاعی یادآور شد: این ویژگی، از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۹۴، (طی ۴۰ سال) مغفول مانده بود و فقط ۳۳۰۰ بیمه شده تبعه خارجی در ایران وجود داشته است.

وی گفت: با تشکیل اداره کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۴ این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفت به طوری که امروز نزدیک به ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اصلی تبعه خارجی در داخل ایران تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که با احتساب افراد تبعی خود جمعیتی بالغ بر ۸۲ هزار نفر را شامل می‌شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار13آبان 97، کدخبر: 322984،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
تامین اجتماعی با اینکه بی نهایت طلب مالی از دولت داره ولی با نهایت اقتدار داره کار خودش رو به پیش می بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین