پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۶۶۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
دبیرکل شورای آموزش و پرورش به اعتراض‌ دانش‌آموزان پایه دوازدهم مبنی بر حجم بالای دروس و کاربردی نبودن برخی کتب درسی واکنش نشان داد و گفت: برنامه پایه دوازدهم مشابه پایه‌های دهم و یازدهم است که برای ۳۵ ساعت در هفته تنظیم شده و دانش‌آموزان با حضور در مدرسه باید این ساعات درس را بگذرانند و کتب درسی را فرا بگیرند.

شعار سالمهدی نوید ادهم افزود: این کتاب‌ها و منابع درسی مبنای ما در سوابق تحصیلی و آزمون کنکور هستند. ضمن اینکه این مباحث متناسب با شرایط کلاس و نیاز دانش‌آموزان تنظیم شده، اما اگر قرار باشد؛ تغییری هم اتفاق بیفتد، قطعاً امسال ممکن نخواهد بود. اینکه حجم کتاب‌های درسی تغییر پیدا کند، یا از محتوا کاسته شود قطعاً به امسال نمی‌رسد. دبیرکل شورای آموزش و پرورش بیان کرد: بنابراین دانش‌آموزان باید همه کتاب‌های درسی پایه دوازدهم را بخوانند و برای امتحانات درون مدرسه‌ای و آزمون کنکور آمادگی لازم را داشته باشند. وی در واکنش به گلایه دانش‌آموزان پایه دوازدهم مبنی بر اینکه با وجود حجم بالای دروس زمانی برای مطالعه منابع کنکور نداریم، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که برگزاری کنکور به روش کنونی را قبول نداریم.

نوید ادهم تصریح کرد: به‌عنوان شورای عالی آموزش و پرورش موافق تأثیر قطعی سوابق تحصیلی بر فرآیند پذیرش دانشجو هستیم و احساس می‌کنیم؛ روح قانون هم همین را اقتضا می‌کند. قانونی که در سال ۸۶ تصویب شد، مبنی بر این بود که سازمان سنجش ظرف پنج سال به شکلی عمل کند که کنکور حذف شود، اما متأسفانه عملیاتی نشد. در سال ۹۲ هم قانون مجدد تصویب شد که در آنجا به صراحت بیان شد که در سال اول ۲۵ درصد تأثیر سوابق اعمال شود و با حرکت تدریجی به ۸۵ درصد تأثیر برسیم. نوید ادهم با اشاره به اینکه از ابتدا به هیچ عنوان بحث تأثیر مثبت در میان نبود، گفت: اصلاً واژه تأثیر مثبت در فرآیند بررسی و تصویب این دو قانون مطرح نبوده و واژه‌ای است که بعدها اضافه شده است. زمانی که قانونگذار در سال ۸۶ و ۹۲ این قانون را تصویب کرد به صراحت نظرش بر تأثیر قطعی بود، اما بعدها چون به دلایلی نخواستند، این قانون اجرا شود؛ واژه تأثیر مثبت را مطرح کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش خواهان اعمال تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است و معتقدیم که تأثیر قطعی در طول زمان به نفع نظام آموزشی کشور است، چرا که باعث می‌شود دانش‌آموزان برای درس و مدرسه اهمیت قائل شوند و سابقه تحصیلی و نمره برایشان اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد. وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای به رئیس مجلس و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات درخواست کرده‌است، تأثیر قطعی را مدنظر قرار دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 10 آبان 97، کدمطلب: 488033، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین