پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت:‌ از مجموع اعتبارات برآورد شده برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر گیلان تاکنون ۳۳ میلیارد تومان جذب شده است.
شعارسال: نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت:‌ از مجموع اعتبارات برآورد شده برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر گیلان تاکنون ۳۳ میلیارد تومان جذب شده است.

اسدالله عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ طبق برآوردهای انجام شده کارشناسان جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر گیلان به بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون حدود 33 میلیارد تومان آن جذب شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عنوان کرد:‌ در جریان وقوع سیلاب اخیر گیلان خسارت‌های بسیار زیادی به تأسیسات زیربنایی استان در حوزه‌های مختلف وارد شد که برای جبران و بازسازی آن‌ها طبق برآوردهای انجام شده به بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ابراز داشت: از 700 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده برای جبران خسارت‌های ناشی از وقوع سیلاب در استان گیلان 50 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که از این مبلغ در حدود 16 میلیارد آن برای انجام پروژه‌های بازسازی به طور کامل جذب شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:‌ علاوه بر مبالغ یاد شده 35 میلیارد تومان نیز برای جبران آسیب‌های وارده به خانوارهای ساکن در مناطق سیل زده گیلان اختصاص پیدا کرد که از این مبالغ نیز تاکنون حدود 17 میلیارد آن به طور کامل جذب و به حساب واریز شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزود:‌ با توجه به موقعیت حساس استان گیلان و وضعیت جوی حاکم بر آن از دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار داریم روند پرداخت این اعتبارات را برای جبران هر چه سریع‌تر خسارت‌های سیل و لایروبی رودخانه‌ها و انهار سرعت ببخشند.

عباسی با بیان اینکه مردم گیلان از وقوع مجدد سیلاب‌ها به شدت نگران هستند ابراز داشت: تمامی مسئولان استان گیلان از نمایندگان مجلس گرفته تا استانداری به شدت پیگیر جذب این اعتبارات هستند تا کارهای عمرانی و فرآیند مرمت و بازسازی آثار ناشی از سیل به سرعت انجام شود.

وی خسارت‌ سیلاب‌های اخیری که در حوزه رودسر و املش به وقوع پیوسته است را بسیار زیاد اعلام کرد و گفت:‌ وقوع دو حادثه در کاکرود اشکورات و سپس سیلاب اخیر شهرستان‌ رودسر و املش علاوه بر تأسیسات زیربنایی به محصول فندق باغداران نیز آسیب‌های جدی وارد کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس از تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای سیل کاکرود خبر داد و عنوان کرد:‌ امیدواریم با جذب سریع‌تر این اعتبارات در نظر گرفته شده ساخت و بازسازی مجدد راه‌های دسترسی و پل‌های ارتباطی در منطقه کاکرود اشکورات رودسر هر چه زودتر به اتمام برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لایروبی رودخانه‌ها و ساخت پل‌های آسیب‌دیده از سیل اخیر شهرستان رودسر و املش را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ با توجه به در پیش بودن فصل زمستان انجام کارهای عمرانی و بازسازی خسارت‌ها در گیلان باید روند سریع‌تری به خود بگیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار : 18آبان 97 ، کد خبر:1871782 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین