پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
استاندار گیلان گفت: با توجه به افزایش میزان بارندگی‌ها طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت آینده، خطر سیلاب استان گیلان را تهدید نمی‌کند و کارهای لازم برای جلوگیری از بروز سیل شامل ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌ها، آمادگی برای حوادث و جبران خسارت‌های احتمالی و خروج از وضعیت بحرانی انجام شده است.

شعار سال: مصطفی سالاری در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گیلان افزود: مهمترین اقدام در این خصوص هدایت و مهار آب‌های جاری در نتیجه افزایش بارندگی است. ستاد مدیریت بحران و تمامی دستگاه‌های اجرایی، آمادگی کافی جهت بازگشایی رودخانه‌ها را دارد.

وی بیان کرد: مسیر اکثر ۵۴ رودخانه استان گیلان در رسیدن به دریا آزاد است و مردم از حیث آب گرفتگی در امنیت هستند و نگرانی در خصوص جاری شدن آب از سمت سطح کوهستان و یکی شدن آن با آب جلگه‌ای وجود ندارد، هرچند که رودخانه‌های استان کاملا بدون مشکل نیستند‌.

استاندار گیلان با اشاره به استفاده از شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌ها اظهار کرد: هدف اصلی در این شیوه نامه آزادسازی، ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه ها است که عملیات اجرایی این طرح پس از شش ماه بررسی و مطالعه از اواخر سال گذشته ابلاغ و در سطح شهرستان‌های استان در حال اجرا است. بر اساس این شیوه نامه، فرمانداران مسئول کمیته شهرستانی‌ هستند. باید از ظرفیت اجرای شیوه نامه در کارگروه‌های ۱۱ نفره شهرستان‌ها به طوردقیق بهره برداری و بر اساس مفاد آن اعمال شود.

سالاری با اشاره به حادثه سیل در استان گلستان و عدم امکان تخلیه آب به سطح دریا متناسب با میزان بارندگی افزود: بخشی از مهار کردن سیل تحت تاثیر عوامل طبیعی مانند شیب زمین و سرعت تخلیه و آزادسازی موانع از بستر رودخانه ها است. اگر موانع در مسیر عبور آب در بستر رودخانه‌ها آزاد باشد، باران با هر شدتی خسارتی برای زیرساخت ها و مردم ایجاد نمی‌کند. آزاد کردن بستر و برآورد مصالح، بازسازی و تعریض تعداد کمی از پل های آسیب پذیر قدیمی که متناسب با ظرفیت آب رودخانه ها نیستند و درست انجام دادن کارهای اولیه باعث می شود حدود ۹۰ درصد از کارهای احتمالی که دستگاه‌های دیگر پس از جاری شدن سیل باید انجام دهند کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: براساس برآوردها و در صورت اجرای دقیق شیوه نامه آب بندان‌ها حدود ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب را در طول سال برای بخش کشاورزی و غیرکشاورزی می‌توانند نگهداری کنند و باعث کاهش مخاطرات ناشی از تجمیع آب های جاری شوند.

استاندار گیلان در خصوص جابه‌جایی خانه های روستایی در شهرستان تالش گفت: در جانمایی محل جدید باید ملاحظات فنی، اقتصادی و اجتماعی به لحاظ بررسی فاصله با زیرساخت ها، جاده و امکانات، عدم مخاطرات طبیعی در جانمایی جدید، شرایط فنی از لحاظ شیب و رانش زمین و به ویژه تمایل مردم به جابه‌جا شدن به محل جدید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایران پزشک، تاریخ 11 فروردین 98، کد مطلب: 11308: www.iranmd.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین