پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
استاندار در شورای برنامه ریزی گفت: 88 میلیارد تومان برای لایروبی آب‌بندان‌های کشاورزی اختصاص یافت.

شعار سال: ارسلان زارع  استاندار گیلان صبح امروز در شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: استان های شمالی کشور از جمله گیلان، به سبب بهره مندی از نعمت خدادادی آب بندان ها دارای ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی هستند که توسعه محلی و نیز رونق اشتغال را به دنبال دارد و استفاده از دانش و علم روز در آن بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره اینکه در طول سال های گذشته احیاء آب بندان ها توسط مردم به صورت سنتی انجام می‌گرفت، اظهار داشت: امروزه به دلیل افزایش هزینه‌های لایروبی، دولت به منظور حمایت از مردم وارد عمل شده از این رو با توجه به ظرفیت آب‌بندان‌ها، اعتبارات ویژه‌ای برای بازسازی بسترهای ذخیره آب کشاورزی اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: در کنار فرصت های اشتغالزایی آب بندان ها که در جای خود اهمیت زیادی هم دارد، تامین آب زراعی کشاورزی از این مسیر در اولویت قرار دارد و لازم است برای بهره برداری چند منظوره از آنها نیز اندیشه ورزی شود.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار اعلامی از سوی اداره کل هواشناسی؛ گیلان در نخستین روزهای آبی امسال یعنی از مهرماه، پرباران ترین استان کشور بوده است، اظهار داشت: می بایست تمامی راهکارها برای استفاده حداکثری از ظرفیت آب بندان ها در حوزه کشاورزی استان مدنظر قرار گیرد بویژه آنکه برای لایروبی ۹ هزار هکتار آب‌بندان استان نیز اعتبارات ویژه ای اختصاص یافته که باید این امر در دستور کار جدی فرمانداران و مدیران متولی این حوزه باشد.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم بسترسازی‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در آب‌بندان‌ها عنوان داشت: انجام فعالیت‌های اقتصادی در آب‌بندان‌ها از جمله پرورش ماهی، گردشگری یا ورزش‌های آبی و استفاده از ظرفیت‌های آن به نحو مطلوب باید همواره مدنظر باشد و شرایط لازم برای ورود سرمایه‌گذاران نیز مهیا شود.

دکتر زارع به انعقاد تفاهم‌‌‌نامه‌ بین سه استان‌های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی در راستای احیاء آب‌بندان‌ها اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه، 88 میلیارد تومان از محل تملک دارایی سرمایه ای سهم استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه به سبب محدودیت‌های مالی امکان بهره‌برداری همه پروژه‌های جدید و نیمه‌تمام استان گیلان با منابع دولتی وجود ندارد، گفت: باید با واگذاری پروژه‌ها و مشارکت بخش خصوصی بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و جدید را در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسانیم.

 شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 11 آبان 98، کد مطلب: 918937: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
سوالی که مطرح میشه این است که ایا این میزان پول نیاز بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین