پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این دانشگاه با اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، روند راه اندازی بانک شیر مادر را آغاز کرده است.وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای راه اندازی بانک شیر مادر در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت این بانک، از مادرانی که برای اهدای شیر اعلام آمادگی کرده اند، آزمایش و تایید سلامت گرفته می شود و آنها به عنوان اهداکننده می توانند برای ذخیره سازی شیر مادر مشارکت کنند.

شعار سال: زهرا جوانمردی افزود: راه اندازی بانک شیر مادر با هدف کاهش مرگ و میر نوزادان و شیرخواران همزمان با 10 استان کشور در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل گروه علمی و اجرایی برای راه اندازی بانک شیر مادران اظهار داشت: روند ایجاد این بانک در اصفهان در مرحله تامین زیر ساخت شامل فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی است.

وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای راه اندازی بانک شیر مادر در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت این بانک، از مادرانی که برای اهدای شیر اعلام آمادگی کرده اند، آزمایش و تایید سلامت گرفته می شود و آنها به عنوان اهداکننده می توانند برای ذخیره سازی شیر مادر مشارکت کنند.

جوانمردی تصریح کرد: شیر اهدا شده از سوی مادران به بانک شیر منتقل می شود و پس از گذراندن فرآیند پاستوریزاسیون برای استفاده در اختیار بخش های نوزادان و مراقبت‌ های ویژه نوزادان نارس ( NICU ) قرار می گیرد.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هم اینک بسیاری از کشورهای توسعه یافته، نوزادان نارس را با شیر اهدایی مادران ذخیره شده این بانک تغذیه می کنند گفت: استفاده از شیر اهدایی مادران برای نوزادانی که به هر دلیل از شیر مادر محروم هستند نه تنها منجر به نجات جان این نوزادان می شود بلکه در تداوم تغذیه با شیر مادر نیز موثر است.

وی با تاکید بر اینکه بهره مند نبودن از شیر مادر عامل ١١ درصد از مرگ های نوزادان و کودکان بوده است، افزود: اگر تغذیه نوزادان در ٦ ماه نخست زندگی به صورت انحصاری با شیر مادر باشد ، این شیوه سبب نجات جان یک میلیون نوزاد از چهار میلیون نوزادی می شود که هر سال در جهان جان خود را از دست می دهند.

ایده راه اندازی بانک شیر مادر در سال 1393 برای نخستین بار در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطرح شد.

بر اساس این طرح و با هدف ارتقای شاخص سلامت نوزادان پیش بینی شده که در مرکز هر استان یک بانک شیر مادر راه اندازی شود و تاکنون تبریز موفق به ایجاد این بانک شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 21 آبان 97، کدخبر: 83096780، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین