پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه با اشاره به اینکه در سطح این شهرستان یک هزار و ۲۶۲ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی وجود دارد، گفت: در سال جاری موفق به اخذ سند برای زمین‌های زراعی سه روستا به نفع اوقاف شده‌ایم و در حال انجام امورات در راستای کسب سند برای زمین‌های مسکونی آن‌ها هستیم.

شعار سال: علی بابایی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی، اظهار داشت: از مجموع موقوفات در سطح شهرستان، ۱۲۴۳ مورد متصرفی و ۱۹۸ مورد نیز غیرمتصرفی هستند.

وی، افزود: از مجمع موقوفات متصرفی ۲۴۸ مورد منفعتی و ۹۹۵ مورد نیز انتفاعی است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه، با اشاره به وجود سه هزار و ۷۸۲ رقبه برای موقوفات متصرفی در سطح این شهرستان، بیان داشت: از مجمع این رقبات دو هزار و ۷۸۲ مورد منقعتی هستند و مابقی به صورت انتفاعی اداره می‌شوند.

وی، همچنین در خصوص رقبات موقوفات غیرمتصرفی هم خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۲۷۱ رقبه برای این موقوفات صبت شده که بیشتر آن‌ها مربوط به موقوفه تح‌الله خان سرتیپ می‌شود.

بابایی، در بیان فعالیت‌های سال‌جاری این اداره برای سنددار کردن موقوفات گفت: امسال موفق به اخذ سند برای زمین‌های زراعی روستاهای امام کندی، بهلول آباد و موقوفه نجفقلی خان یاور شده‌ایم و برای کسب سند زمین‌های مسکونی نیز در حال انجام اقدامات لازم هستیم.

وی، از تخصیص اعتبار برای سنددار کردن ۱۲ روستا در سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: در این راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا حقوقی از موقوفات ضایع نشود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ارومیه، در خصوص تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی نیز گفت: در این راستا از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۱ مورد سند تبدیل شده است.

وی، از همکاری با سازمان‌های دخیل در امر ارائه سند و نیز تغییرات کاربری خبر داد و بیان داشت: با همکاری‌های انجام شده با ادارات ثبت اسناد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شاهد حل مشکلات مربوط به این ۲ حوزه هستیم که نتیجه آن احقاق حقوق موقوفات و تسریع در اقدامات مربوط به سنددار کردن موقوفات است.

بابایی، از محکومیت یکی از سازمان‌های دولتی به ۳۲ میلیارد تومان جریمه به دلیل استفاده از موقوفات و عدم پرداخت حق موقوفه پرده برداشت و این‌طور بیان کرد که با توجه به شکایت موقوفه از اداره تمام بدهی باید به حساب موقوفه واریز شود.

وی، همچنین در مورد همکاری با دادسرا نیز خاطرنشان کرد: تا امروز ۳۰ مورد رای به نفع موقوفات ارائه شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری اروم نیوز، تاریخ 21 آبان 97، کد مطلب: 303035: www.uromnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین