پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت ۲۶ شهرک صنعتی در این استان خبر داد و گفت: صنعت ظرفیت عظیم تولیدی در این استان محسوب می‌شود.

شعارسال: بهروز اسودی در اجلاس خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که ظهر پنج‌شنبه در سمنان برای سی و یکمین بار تشکیل جلسه داد، بابیان اینکه ۲۶ شهرک صنعتی در استان سمنان فعال است، بیان داشت: این تعداد شهرک صنعتی نشان می‌دهد که سمنان تا چه میزان ظرفیت و پتانسیل برای تولیدات صنعتی دارد که با حمایت از آن‌ها می‌توان شاهد توسعه اقتصادی خوبی بود.

وی بابیان اینکه بیش از دو هزار پروانه صنعتی در استان سمنان وجود دارد، افزود: بخش اعظمی از اشتغال استان در زمینهٔ واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ صنعتی است و لذا باید بیش از گذشته به فکر حمایت از صنایع باشیم.

ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه ما از خانه‌های صمت و اتاق‌های بازرگانی می‌خواهیم ارتباط با دانشگاه‌ها را بیشتر کنند، تأکید کرد: تعامل صنعت و دانشگاه به رفع بسیاری از موانع و مشکلات تولید منجر می‌شود.

اسودی بابیان اینکه نقش خانه‌های صمت در صنعت و اقتصاد کشور بی‌تأثیر نیست، بیان کرد: برای بالاتر رفتن آمار تولید ناخالص ملی بخش خصوصی باید وارد عمل شود که شهرک‌های صنعتی یکی از بهترین زمینه‌های ورود و حمایت از بخش خصوصی هستند.

وی یکی از نیازهای صنعت استان سمنان را استفاده از علم روز دنیا و فناوری‌های نوین دانست.

هیچ فعال اقتصادی بازداشت نشده است

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار واحد صنعتی در این استان فعال است، تأکید کرد: برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته که مقوله بهین یاب، رفع موانع تولید، نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات و تسهیلات این حوزه و ... در زمره این اقدامات است.

علی‌اصغر جمعه‌ای بابیان اینکه در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی اهتمام خوبی در استان سمنان وجود دارد، تأکید کرد: تا کنون هیچ فعال اقتصادی به دلیل مشکلات مالی حتی وارد بازداشتگاه‌های استان نشده است.

وی افزود: خانه صمت و اتاق بازرگانی استان سمنان خوشبختانه با سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه بهترین تعامل را برقرار کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24آبان1397 ، کدخبر: 4459272: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین