پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
عضو شورای شهر تهران در اولین گردهمایی مدیریت پروژه ایران علت تاخیر در اجرایی شدن پروژه‌ها را عدم آشنایی با مدیریت پروژه و در برخی موارد کسری بودجه عنوان کرد و گفت: دانش مدیریت پروژه باید در بدنه اجرایی کشور و در سطح ملی و منطقه‌ای رسوخ کند و باید توجه داشت که این دانش با توجه به حضور شبکه‌های اجتماعی و استارتاپ‌ها در حال تغییر است.

شعارسال: عضو شورای شهر تهران در اولین گردهمایی مدیریت پروژه ایران علت تاخیر در اجرایی شدن پروژه‌ها را عدم آشنایی با مدیریت پروژه و در برخی موارد کسری بودجه عنوان کرد و گفت: دانش مدیریت پروژه باید در بدنه اجرایی کشور و در سطح ملی و منطقه‌ای رسوخ کند و باید توجه داشت که این دانش با توجه به حضور شبکه‌های اجتماعی و استارتاپ‌ها در حال تغییر است.

مجید فراهانی در این گردهمایی با بیان اینکه کشوری پروژه‌محور و نیازمند تاسیس پروژه‌های بزرگ و اجرای آن‌ها هستیم،‌ گفت: تجربه نشان داده اجرای مگاپروژه‌ها بیش از دو برابر زمانبندی پیش‌بینی شده به طول می‌انجامد.

وی همچنین افزایش هزینه‌ها و خسارت‌های ناشی از این موضوع را یادآور شد و گفت: مهم‌ترین عامل این موضوع فقدان رسوخ دانش مدیریت پروژه در بدنه‌های مدیریتی، پیمانکاری و مشاوره‌ای است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه علت تاخیر بیش از 20 درصد اجرای پروژه‌ها از سوی سازمان برنامه،‌ عدم آشنایی با مدیریت پروژه اعلام شده است، به مثالی در این زمینه پرداخت و افزود: تاخیر در بهره‌برداری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هدف استراتژیک این پروژه را که قرار گرفتن در هاب منطقه‌ای بود، از بین برد.

فراهانی تاکید کرد: دانش مدیریت پروژه، تکنیک‌ها و ابزارهای آن باید در بدنه اجرایی کشور و نه فقط در اقتصاد ملی، بلکه در اقتصاد منطقه‌ای نیز رسوخ کند.

وی خاطرنشان کرد: 400 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کسر بودجه در کشور است که بیشترین فشار در اجرای پروژه‌ها را به همراه خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران ضمن اشاره به ایجاد شدن فضای تغییر در استانداردهای مدیریت پروژه، چهار محور اساسی در حال تغییر را دانش، ابزارها (استفاده وسیع از اپلیکشین‌های موبایل)، تکنیک‌ها و روش‌ها و نیز مهارت‌ها عنوان کرد و گفت: دانش مدیریت پروژه با حضور شبکه‌های اجتماعی و استارتاپ‌ها در حال تغییر است که در اینجا فعالیت شبکه جوان بیشتر به چشم می‌آید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23آبان 1397 ، کدخبر:97082411947،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین