پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۸۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
فردین احمدی گفت: باید با روند افزایش قیمت کتاب در کشور به طور جدی مقابله نمود که در صورت عدم توجه به این مسئله به شدت با کاهش سرانه مطالعه در کشور روبرو خواهیم شد.

شعارسال: فردین احمدی، فارع التحصیل رشته علوم قرآن و حدیث ، نویسنده و پژوهشگر، در خصوص انگیزه نگارش کتاب شادی و نشاط در اسلام گفت: از آنجا که برخی گمان می کنند دین دار بودن با شادی و نشاط در تعارض است در این کتاب تلاش نمودیم تا نشان دهیم هرگز دین اسلام مخالف با شادی و نشاط نیست بلکه دستوراتی در جهت شاد زیستن انسان ارائه نموده است، چرا که نشاط و شادی یکی از نیازهای فطری انسان است، و اسلام نیز دینی مطابق با فطرت بشر است .

ایشان، داشتن فرهنگ چگونه شاد بودن و چگونه شاد زیستن را یکی از مهمترین موضوعات در این حوزه میداند و با ارائه ی این راهکار مهم که نوع تفکر و انتخاب ما در چگونه زیستن ما تأثیر دارد، شاد زیستن و زندگی با نشاط را حاصل نوع نگاه ما و سپس انتخاب درست از تمام موقعیتها و حوادثی دانست که در طول زندگی با آنها مواجه میشویم.

این کتاب دارای دو فصل است که در فصل نخست، نویسنده، به ارتباط شادی با خنده، انواع خنده و شادیهای ماندگار و ممدوح پرداخته است. بیشتر مطالب فصل نخست به مبحث «راههای کسب شادی سالم از دیدگاه اسلام » اختصاص یافته که نویسنده به بیان هفده راهکار در این خصوص پرداخته است. که از جمله میتوان به مثبت نگری، هدفمندی در زندگی، اعتماد به نفس ، عبادت و بندگی، رضایت به مقدرات الهی و ...اشاره نمود.

فصل دوم کتاب، به شادی و خنده ی مذموم و ناسالم از دیدگاه اسلام پرداخته شده است. که از جمله می توان به شادی تمسخر آمیز، شادی از سر غرور، شادی از طریق گناه و شادی مخالف با دستورات معصومین و...اشاره نمود.

از مهمترین امتیازات کتاب استفاده از منابع روایی است که نویسنده ضمن طرح مباحث به آنها استناد نموده است.

وی در خصوص این مطلب که چه عواملی میتواند انگیزه مطالعه و نیز سرانه آن را در کشور افزایش دهد خاطر نشان کرد: باید با روند افزایش قیمت کتاب در کشور به طور جدی مقابله نمود که در صورت عدم توجه به این مسئله به شدت با کاهش سرانه مطالعه در کشور روبرو خواهیم شد به عنوان نمونه افزایش قیمت کتاب نسبت به دوماه گذشته در سال جاری موجب عدم حمایت برخی ناشران از نویسندگان جوان و محدودیت انها شده است.

پژوهشگر برتر سال 96 کشور تاکید کرد: در این شرایط حتی نویسنده ای هم که حامی کارهای خودش بوده و تا قبل از این قدرت خرید کتابهای خودش را داشته با روند افزایش قیمت کتاب با مشکلات جدی مواجه شده است و از سوی دیگر این مسئله تمایل مخاطبان را برای خرید کتاب به شدت کاهش میدهد.

احمدی در پایان اظهار کرد: جهت افزایش سرانه مطالعه در کشور، ضمن توجه به این نکته مهم میتوان به مواردی همچون برگزاری مسابقات کتابخوانی در رسانه های جمعی و ترویج آن، به عنوان یکی از راههای ایجاد انگیزه برای مطالعه و نیز افزایش سرانه مطالعه اشاره نمود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تیتر یک، تاریخ انتشار: 25آبان1397 ، کدخبر: 154090: www.titre1.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
م.آ75
اینکه نبود برنامه ای برای فرهنگ سازی مردم باعث بدتر شدن وضع شده این عامل هم باعث بدتر شدن میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
ع.ق74
راست میگه این بنده خدا
قبلا مثلا با بیست تومن میشد سه چهارتا کتاب متوسط و یا یه کتاب بزرگ رو شاید خرید
الان با این قیمتا به زور میشه فقط دوتا کتاب متوسط رو گرفت یا شایدم یه دونه فقط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین