پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۲۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
رئیس جهاد دانشگاهی با انتقاد از تهیه پایان‌نامه‌های دانشجویی در بازار، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را برای برخورد با آن‌ها تنظیم کرده بود، اما اتفاقی در این زمینه رخ نداد. باید شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه بازبینی انجام دهد و مجلس شورای اسلامی نیز به این مساله توجه داشته باشد. این موضوع به کسانی که کار شایسته‌ انجام می‌دهند ضربه وارد می‌کند و بر همین اساس باید به این موضوع توجه شود، زیرا با این شرایط آینده علم ایران در خطر است.
شعار سال: دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم "مراسم پایانی بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی" اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از عوامل پیشرفت جامعه را توسعه فرهنگی و توسعه علمیمی‌داند. ما به عنوان یکی از مولدهای انقلاب اسلامی می‌خواستیم این الگوسازی را انجام دهیم. جهاد دانشگاهی یکی از اقداماتی که انجام داده پرداختن به چاپ کتاب و صنعت نشر بوده، زیرا ما نیاز داشتیم دانسته‌های استادان به صورت مکتوب منتشر شود و محققان نیز تحقیقات خود را به صورت مستند منتشر کنند. ابتدا کار را با انتشارات جهاد دانشگاهی شروع کردیم.

او افزود: ما دو جشنواره را در حوزه نوشتن برگزار می‌کنیم. "جشنواره ملی پایان‌نامه دانشجویی" که دانشجویان را تشویق کنیم کار علمی خود را به صورت دقیق‌تر بنویسند و "جشنواره کتاب سال دانشجویی". این کار را انجام می‌دهیم تا دانشجویان در مسیر نوشتن حرکت کنند و به مسائل و مشکلات کشور نیز در نوشتن توجه داشته باشند.

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه‌ با بیان این که ما استراتژی توسعه صنعتی نداریم، گفت‌: ما باید اولویت‌های‌مان را برای توسعه مشخص کنیم. اگر اولویت‌های ما مشخص باشند استادان و دانشجویان را در این زمینه راهنمایی می‌کنند. این کار باید در کشور ما صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که به بحث جدید در علم توجهی نداریم. بسیاری از دانشجویان مقالات خود را در ISI منتشر می‌کنند که خارجی‌ها از آن‌ استفاده می‌کنند، اما ما نمی‌توانیم از آن بهره‌ای ببریم؛ بنابراین از قافله علم دنیا عقب مانده‌ایم. ما معتقدیم می‌توانیم در حوزه علوم و فناوری فاصله‌مان را با کشورهای توسعه‌یافته کم کنیم.

طیبی تصریح کرد: در کشور هند کمیته‌ای تشکیل داده‌اند که هند چگونه به کشور پیشرفته تبدیل شود. همین حرف‌های ما را در آن کمیته‌ زدند. باید با استفاده از علم فاصله‌مان را با کشورهای پیشرفته کاهش دهیم. مراکزی همچون جهاد دانشگاهی می‌توانند مسائل روز و فناوری را حل کنند. البته این کار نیاز به اراده و برنامه‌ریزی دارد. ما اراده را در مسئولان می‌بینیم، بنابراین به برنامه و اجرای خوب نیاز داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان این که دعواهای بین گروه‌های سیاسی در کشور، ما را به خود مشغول کرده است، اظهار کرد: باید این مسائل حل شود. یکی از مشکلات دیگر ما کار نیابتی است. ما جنگ نیابتی را شنیده بودیم، اما در حال‌ حاضر در عرصه علم کار نیابتی شکل گرفته است. کسانی می‌آیند برای دیگران رساله و کتاب می‌نویسند. ما در جلو دانشگاه تهران و در خیابان انقلاب هر روز با این مساله مواجه هستیم که ۶۰ نفر پلاکارد به دست گرفته‌اند که ما پایان‌نامه می‌نویسیم. این اتفاق در حوزه فناوری رخ داده است که به نظر وجهه خوبی ندارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار :28آبان 97 ، کد خبر:97082813996، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
م.آ75
متاسفانه مسئولین از طرفی با افزایش میزان دانشجو راحت کردن جذب دانشجو باعث این چنین معضلات بعد از این اتفاقات می شن از طرفی ابراز نگرانی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین