پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از کارآفرینانی که در کوره‌راه‌ها اهداف خود را پیدا می‌کنند، از جوانان خلاق و صاحب ایده خواست تا از فرصت انتخابات مجلس برای رسیدن به عرصه‌های مدیریتی کشور تلاش کنند.

شعار سال: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در اختتامیه رویداد هفته کارآفرینی در وزارت کار، با گرامیداشت یاد دکتر سید تقی نوربخش رئیس فقید سازمان تأمین اجتماعی به تشریح اهمیت توجه به کارآفرینی پرداخت.

وی گفت: کارآفرینان از دولت تسهیل‌گری می‌خواهند نه نظارت غیرمتعارف.

وی تأکید کرد: در حمایت از توسعه کارآفرینی، علی‌رغم اختلاف‌نظرها و تعارضاتی که ممکن است بین قوا وجود داشته باشد، اما باید یکپارچه عمل کنیم.

وزیر کار تأکید کرد: باید برای اندیشه‌های نو در کشور که با تحمل سختی‌ها برای ارتقای نام ایران تلاش می‌کنند، باید ارزش قائل شد و در برابر کارآفرینان سر تعظیم فرود آورد.

وی با بیان اینکه کارآفرینان جوان از کوره‌راه‌ها خود را به اهداف رسانده‌اند، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که در شاخص جهانی کارآفرینی ۱۷ رتبه در سال ۲۰۱۸ پیشرفت کرده‌ایم و ایران پنجمین کشوری است که بیشترین ارتقا را در زمینه کارآفرینی در این سال داشته است.

شریعتمداری گفت: این آمارها نشان می‌دهد که کارآفرینان با درک فرصت‌ها و پذیرش ریسک توانسته‌اند از کوره‌راه‌ها خود را به هدف برسانند.

وی گفت: در این میان نقش کسب و کارهای نوپا در افزایش رتبه ایران و همچنین اشتغالزایی را نباید نادیده بگیریم و آمارها نشان می‌دهد که کسب و کارهای نوپا با تکیه بر جوانان در حوزه ICT مهمترین رکن در پیشرفت‌های اخیر بوده است.

وزیر کار با اشاره به مقاومت کسب و کارهای سنتی در برابر کسب و کارهای نوپا گفت: موضع دولت این بود که کسب و کارهای سنتی را به سمت استفاده از راهکارهای نوین هدایت کند تا در یک فضای رقابتی فرصت کار برای کسب و کارهای نوپا نیز فراهم شود.

شریعتمداری همچنین خطاب به جوانان کارآفرین گفت: شما جوانان جایگاه‌های مدیریتی را نیز تجربه خواهید کرد، از شما می‌خواهم که در انتخابات بعدی مجلس حضور پیدا کنید، چرا که بالاخره عرصه‌هایی برای دموکراسی باز است و می‌توانید با ورود به عرصه‌های مدیریتی کشور، توسعه و تحول را با خود همراه داشته باشید.

وزیر کار گفت: شورای نگهبان ممکن است شش نفر پیرمرد مثل من را به خاطر حرف‌هایی که در جاهایی زده‌اند، رد صلاحیت کند، اما شما که صرفا بر کارآفرینی متمرکز بوده‌اید و از این حرف‌ها نزده‌اید بیایید و سنگرها را بگیرید.

وی ادامه داد: فکر نو شما در کشور بالندگی ایجاد می‌کند.

وزیر کار در ادامه، اصلاح قانون بازنشستگی و الزام رفتن بازنشستگان از پست‌های مدیریتی را مثبت دانست و گفت: خوب است که مدیران بازنشسته را با احترام بدرقه کنیم و جای آنها را به جوانان باانگیزه و خلاق بدهیم.

شریعتمداری گفت: ما قدیمی‌ها عادت کرده‌ایم که طبق معمول کار نکنیم و بیت‌المال را آتش بزنیم،‌ این غلط است، باید روند معکوس آن شکل بگیرد و با حضور جوانان رویه‌های گذشته نیز اصلاح شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 28 آبان 97، کد مطلب: 13970828000669: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
ع.ق74
واقعا ما قدیمی ها عادت کرده ایم مثل اقای شریعتمداری شونزده سال وزیر باشیم در یک مملکت و بدون عملکرد قابل دفاعی، اینجوری طلبکار هم باشیم!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین