پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۰۵۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: امسال قرار است طرح تعالی در بیش از ۴۵ هزار مدرسه به اجرا در بیاید.

شعارسال: تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد صبح امروز امضا شد.

سیدمحمد بطحایی در این مراسم گفت: کیفیت، مهمترین شاخص مفهوم استاندارد است. وقتی روی کالا مُهر استاندارد می‌خورد به معنی این است که این کالا کیفیت دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: پیش از این به بحث کیفیت و استاندارد در آموزش‌وپرورش توجهی نمی‌شد اما در سال‌های اخیر به این موضوع توجه شده و شرایط کیفی نیز رو به بهبود است.

وی در ادامه به افزایش مدارس دخترانه در سال‌های پس از انقلاب اشاره و اضافه کرد: نسبت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان پسر به دختر به آمار ۵۱ به ۴۹ نزدیک شده است.

بطحایی افزود: حتی برای یک دانش‌آموز هم باید شرایط مناسب را برای تحصیل آماده کنیم؛ مردم ما این حق‌ را دارند که نظام آموزشی با کیفیتی به فرزندان‌شان ارائه شود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: از سال ۹۳ ۲۷ هزار مدرسه یعنی یک سوم مدارس تحت پوشش این طرح که به استانداردها توجه دارد، قرار گرفتند و امسال ۴۵ هزار مدرسه تحت پوشش قرار می گیرد.

بطحایی تصریح کرد: از امروز از دانش و تجربه استاندارد بیش از پیش بهره‌مند خواهیم شد و امیدوارم روزی برسد مراسمی برگزار شود که همه مدارس بر اساس مدل تعالی گواهی استاندارد گرفتند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی در کشور در شرایط خوبی قرار دارد؛ پوشش تحصیلی برای دانش‌آموزان دختر که قبل از انقلاب بسیار پایین بود، افزایش چشمگیری داشته و نسبت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان پسر به دختر به ۵۱ به ۴۹ نزدیک شده است.

وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه در اقصی نقاط کشور برای حتی یک دانش‌آموز مدرسه داریم، گفت: مردم ما این حق‌شان است که نظام آموزشی با کیفیت به فرزندان‌شان ارائه شود یعنی نظام آموزش‌و‌پرورش باید بتواند تأیید استاندارد را در زمینه خدمت‌رسانی به دست آورد.

وی گفت: با اجرای طرح تعالی در مدارس تلاش کرده‌ایم خدمات آموزش‌و‌پرورش را به سطح استاندارد نزدیک کنیم و امسال گواهینامه افتخارآفرین را به همین منظور در آموزش‌و‌پرورش کسب کردیم.

بطحایی در ادامه تصریح کرد: والدین باید به‌صورت مستمر مدارس فرزندانشان را رصد کنند و به این طریق می‌توان یکی از شاخص‌های موفقیت را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده برای افزایش کیفیت آموزش‌و‌پرورش نبود نظام رقابتی بین مدارس است گفت: تا زمانی که نظام رقابتی ایجاد نشود هر چقدر تلاش کنیم و منابع تزریق شود نمی‌توانیم کیفیت را افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: خانواده‌ها با رصد مدرسه می‌توانند ببینند مدرسه در چه جایگاهی در شهرستان، استان و کشور قرار دارد و چه رتبه‌ای کسب کرده‌اند.

امروز با امضای تفاهنامه سازمان استاندارد بدون هیچ چشمداشتی خالصانه هر چه که داشته در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده و ما نیز تلاش می‌کنیم از آن استفاده بهینه کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 27آبان1397 ، کدخبر: 326718: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
0
ع.ق74
ایشالا اینم مثل قبلیا فقط یه طرح اسمی نباشه و اثراتش مشهود باشه!
واقعا آموزش و پرورش رو باید یه بازنگری کلی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین