پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۴۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
مجتهد، فعال افشاگر سعودی در فضای مجازی، در گفتگو با «الخلیج آنلاین» از احتمال کودتای شاهزاده‌های سعودی علیه محمد بن سلمان خبر داد.
شعارسال: مجتهد، فعال افشاگر سعودی در فضای مجازی، در گفتگو با «الخلیج آنلاین» از احتمال کودتای شاهزاده‌های سعودی علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خبر داد.

مجتهد در ادامه افشاگری خود علیه ولیعهد سعودی اعلام کرد: «بن‌ سلمان دستور داده اقدامات امنیتی استثنایی اتخاذ شود و از گارد پادشاهی خواسته است از مناطق شرقی و غربی کشور به ریاض حرکت کنند تا مانع از وقوع کودتا شوند.»

مجتهد گفت بن سلمان بعد از ترک عربستان، باخبر شده است که در بین خاندان سعودی اقداماتی برای کودتا علیه او در حال شکل‌گیری است.

این فعال سعودی در توییتر نوشت: «اگر شاهزاده احمد (برادر پادشاه سعودی) تصمیم به اعلام عزل سلمان بگیرد، ۹۵ درصد خاندان پادشاهی با او بیعت خواهند کرد.»

وی پیش از این در توییتی نوشت: «آنچه در نزدیکی دیوان پادشاهی اکنون در حال رخ دادن است، سبب ایجاد نوعی سردرگمی شده است. ما منتظر جزئیات آن هستیم.»

وی سپس در توییتی دیگر اعلام کرد: «جزئیات تاکنون بدین شرح است شمار زیادی از افرادی که قرار بوده همراه بن سلمان در نشست گروه بیست حضور یابند، سفرشان را لغو کرده و برای حفاظت از دیوان پادشاهی فرستاده شده اند؛ همچنانکه افراد دیگری نیز نیمه شب از خانه هایشان فراخوانده شدند. علاوه بر تحرکات امنیتی و ماشین‌های نظامی نزدیک دیوان پادشاهی، آیا اقداماتی بر ضد بن سلمان در جریان است یا این شرح دیگری دارد؟ هنوز مشخص نیست.»

در توییت دیگری از او آمده است: «۲۰ جیپ نظامی مجهز به توپ ۵۰ میلی متری و دوربین‌های دید در شب و مادون قرمز میان دیوان کاخ پادشاهی و کاخ العوجا قرار داده شده است. به نیرو‌های امنیتی (همراه بن سلمان) که از فرودگاه بازگردانده شدند، گفته شده است برای حمایت از پادشاه و دیوان باقی بمانند. نظارت بر کاخ احمد (بن عبدالعزیز) نیز افزایش یافته است.»

مجتهد همچنین از فراخوانده شدن شمار زیادی از افراد گارد پادشاهی از شهر جده و دمام و انتقال آن‌ها به ریاض خبر داد.

گفتنی است پیشتر دیوان پادشاهی عربستان از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به شماری از کشور‌های عربی خبر داده بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 4 آذر 1397 ، کدخبر: 6741212 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
م.آ75
به نظرم این اقدام اتفاق خاصی رو در داخل عرستان انجام نمی ده هرچند در سیاست خارج ممکن اتفاقات خاصی رخ بده هرچند همهی اینها در حد یه نظریه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین