پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
فعال توییتری عربستان که به "مجتهد" معروف است از تحرکات امنیتی در اطراف دفتر سلطنتی بعد از ترک کشور از سوی محمد بن سلمان در اولین سفر خارجی از زمان جنایت قتل جمال خاشقجی پرده برداشت

شعارسال:فعال توییتری عربستان که به "مجتهد" معروف است از تحرکات امنیتی در اطراف دفتر سلطنتی بعد از ترک کشور از سوی محمد بن سلمان در اولین سفر خارجی از زمان جنایت قتل جمال خاشقجی پرده برداشت.

 مجتهد که به انتشار اطلاعات از بالاترین هرم قدرت در عربستان معروف است و بعضا هم صحت این اخبار و اطلاعات ثابت می‌شوند توییت کرده که آنچه در اطراف دیوان سلطنتی رخ داده به دلیل برخی هرج و مرج‌ها و سردگمی‌ها در بین مقامات آل سعود است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وی فاش کرده است، این تحرکات امنیتی در اطراف دفتر سلطنتی بعد از ترک کشور از سوی محمد بن سلمان به مقصد کشورهای دیگر انجام گرفته است.

مجتهد در توییت دیگری آورده است، ۲۰ خودروی جیپ نظامی مجهز به توپ ۵۰ مم، دوربین‌های دید در شب و اشعه مادون قرمز در اطراف کاخ و قصر العوجا مستقر شده‌اند.

این فعال توییتری معروف فاش کرده است، ولیعهد سعودی بعد از اخباری مبنی بر اینکه اقداماتی در داخل خاندان سلطنتی برای کودتا علیه او در جریان است این تدابیر امنیتی را لحاظ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بن سلمان دستور اتخاذ تدابیر امنیتی استثنایی را داده و به نیروهای گارد سلطنتی در الشرقیه و الغربیه تا ریاض دستور داده تا مانع وقوع کودتا در صورت اعلام آن از سوی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز شوند. تصور می‌شود اگر او اقدام به اعلام عزل ملک سلمان کند فورا ۹۵ درصد از خاندان سلطنتی با او در منزلش بیعت می‌کنند.

مجتهد افزود: تعداد زیادی از کسانی که قرار بود همراه بن سلمان در اجلاس سران گروه ۲۰ شرکت کنند سفرشان را لغو کرده و به منظور کنترل بر اوضاع به دفتر سلطنتی بازگشته‌اند. در این راستا تحرکات امنیتی در نظر گرفته شده و تجهیزات نظامی بیشتری در اطراف دفتر سلطنتی و کاخ العوجا مستقر شده‌اند. محافظان امنیتی از فرودگاه بازگردانده شده و به آنها گفته شده تا به حمایت از ملک سلمان پادشاه عربستان و دفتر سلطنتی بپردازند و به جای آن شرکت‌های امنیتی جهانی وظیفه حمایت از ولیعهد را برعهده می‌گیرند و کاخ احمد بن عبدالعزیز برادر کوچکتر ملک سلمان نیز تحت مراقبت صد در صدی است.

مجتهد خاطرنشان کرد، نظارت‌های شدیدی روی کاخ احمد وجود دارد چراکه درخواست‌هایی برای تعیین جانشین دیگری به جای محمد بن سلمان و حمایت از ولیعهدی احمد بن عبدالعزیز در داخل کاخ سلطنتی مطرح شده است.

احمد بن عبدالعزیز اواخر ماه گذشته از لندن به عربستان بازگشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار4 آذر 97، کدخبر: 97090401109، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین