پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸
بر اساس تحقیق انجام‌شده توسط محققان دانشگاه دوبلین، حتی زنانی که طبق استاندارد تعریف‌شده، یعنی دو فنجان قهوه یا 3 فنجان چای در روز مصرف می‌کنند نیز در معرض خطر بوده و بچه‌های کم‌وزن و کوچک به دنیا می‌آورند.

شعارسال: بر اساس تحقیق انجام‌شده توسط محققان دانشگاه دوبلین، حتی زنانی که طبق استاندارد تعریف‌شده، یعنی دو فنجان قهوه یا 3 فنجان چای در روز مصرف می‌کنند نیز در معرض خطر بوده و بچه‌های کم‌وزن و کوچک به دنیا می‌آورند.

مطالعه انجام‌شده توسط دکتر "لینگ-وی چن" و تیمش روی 941 مادر باردار ایرلندی نشان داد کافئین جریان خون‌رسانی به جنین را محدود کرده و بر رشد جنین تأثیر می‌گذارد. در این تحقیق 48 درصد از منبع کافئین دریافتی چای و 38 درصد نیز قهوه بود. این تحقیق می‌گوید هر 100 میلی‌گرم کافئین، حدود نصف فنجان، باعث شد تا نوزادان با 72 گرم کمتر از حد پیش‌بینی‌شده به دنیا بیایند.

کافئین زیاد حتی باعث کاهش اندازه نوزاد و دور سر وی نیز شد. مقایسه زنانی که زیاد کافئین مصرف کرده بودند، با زنانی که حد استاندارد را رعایت کرده بودند نیز کاهش 170 گرمی را نشان داد.

کافئین حتی از جفت نیز عبور کرده و روی بافت‌های جنین تأثیر منفی می‌گذارد.

گفته می‌شود یک فنجان چای سیاه بسته به زمان دم، حرارت آب و نوع چای؛ بین 23 تا 110 میلی‌گرم کافئین دارد.

سازمان جهانی بهداشت مصرف 300 میلی‌گرم کافئین به‌صورت روزانه در طول بارداری را به‌عنوان مقدار مجاز تعیین کرده اما سازمان NHS انگلیس و کالج زنان و زایمان آمریکا 200 میلی‌گرم را پیشنهاد داده‌اند اما طبق تحقیق جدید این میزان نیز باید کمتر شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 4آذر 1397 ، کدخبر:827643 www.khabaronline.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین