پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱
متخصص زنان و زایمان گفت: خانم‌های باردار باید حتما پیش از سفر توسط پزشک معاینه شوند و اجازه سفر بگیرند؛ همچنین باید به این نکته توجه کنند که شهر مقصد از امکانات و تجهیزات پزشکی مناسب برخوردار باشد.

شعارسال: عاطفه گرگین متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه خانم‌های باردار باید حتما پیش از سفر توسط پزشک معاینه شوند و اجازه سفر بگیرند، گفت: شرایط دوران بارداری بادیگر زمان‌ها متفاوت است و خانم‌های باردار علاوه بر مراجعه به پزشک باید حتما داروهای خود را همراه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در هر زمانی از بارداری یک‌سری خطرات متفاوت مادر را تهدید می‌کند. در سه ماهه اول بارداری معمولا خطر سقط همراه با علائمی مانند لکه بینی، درد زیر شکم و خونریزی همراه است. لذا باید به این علائم توجه داشت و اگر حین سفر این علائم مشاهده شد باید حتما به سریع‌ترین مرکز درمانی مراجعه شود.

متخصص زنان و زایمان اظهار داشت: در سه ماهه سوم حاملگی که خطر زایمان زودرس وجود دارد، علائمی نظیر درد زیر شکم، انقباضات رحم، کاهش حرکات جنین، خونریزی و در مواردی که مادر سابقه فشار خون داشته باشد، سردرد، تاری دید و سوزش سردل بروز می‌کند که باید حتما به پزشک مراجعه شود.

گرگین گفت: خانم‌های باردار سعی کنند سفرهای طولانی نروند زیرا علاوه بر خستگی خطرات بالقوه‌ای ایجاد می‌کند،‌ این افراد اگر مجبور به سفر رفتن هستند باید پس از هر دو ساعت نشستن در خودرو حدود 10 تا 15 دقیقه پیاده‌روی و از بی‌حرکتی طولانی‌مدت خودداری کنند.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که شهر مقصد از امکانات و تجهیزات پزشکی مناسب برخوردار باشد تا در مواقع اورژانسی مادر دچار مشکل نشود. همچنین افراد باردار از هفته سی و پنجم بارداری اجازه حضور در پرواز را ندارند. ولی پیش از این زمان اگر از هواپیما استفاده می‌کنند باید هر دو ساعت از جای خود بلند شوند و چند دقیقه راه بروند تا به ورم پا دچار نشوند.

متخصص زنان و زایمان در پایان اظهار داشت: افراد باردار هنگام سفر باید حتما مدارک پزشکی مانند سونوگرافی و اطلاعات اولیه را همراه خود داشته باشند تا اگر مشکلی به وجود آمد کمک کننده باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1397، کدخبر: 13961228000785، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
انقدر الان این مراقبت ها شدید شده که کلی با قدیم فرق کرده واقعا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین