پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی معاونین و مدیران آموزشی دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه سه کشور از واسپاری ماموریت ویژه جدید شامل توسعه دانش مرتبط با آموزش پزشکی و توسعه همگرایی بین علوم پایه پزشکی به کلان منطقه سه آمایشی خبر داد .

شعار سال: دکتر امیر احمد اخوان افزود: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان "آموزش" به عنوان یک رکن اساسی مورد توجه قرار می‌گیرد و برنامه ها طوری طراحی و اجرا می‌شوند که تمامی فعالیت‌ها از مسیر آموزش مبتنی بر پژوهش بگذرد و در این صورت است که کل فعالیت های دانشگاهی حالت هم افزایی داشته و زمینه ارتقاء سطح سلامت مردم را فراهم می‌سازد.

وی به ارتباط سطوح برنامه‌های تحول با تکالیف بالادستی اشاره کرد و به تبیین برنامه اقدامات راهبردی کلان منطقه آمایشی سه پرداخت و خواستار اجرای ماموریت‌های ویژه واسپاری شده به این کلان منطقه از طریق همکاری و تعامل فعال دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه شد.

مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مأموریت گرائی دانشگاه ها امری اساسی است، اظهارکرد: مأموریت‌های ویژه دانشگاه های کلان منطقه آمایشی سه شامل توسعه آموزش های مهارتی نظام سلامت (نیروهای حد واسط)، توسعه الگوهای خصوصی سازی در آموزش عالی سلامت، توسعه داروسازی سنتی و توسعه دانش زیست فناوری کاربردی بوده که اخیراٌ ماموریت های جدیدی شامل توسعه دانش مرتبط با آموزش پزشکی با رویکرد ویژه به پاسخگویی اجتماعی در آموزش علوم پزشکی و توسعه همگرایی بین علوم پایه پزشکی به آنها اضافه شده است.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت های قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور به منظور تامین و یا به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی موردنیاز و تکمیل پروژه های ناتمام آموزشی تاکید و خواستار طرح و تصویب موضوع در هیات امناء هر دانشگاه و دانشکده شد.

دکتر سیامک واحدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این نشست بر ضرورت تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان به آموزش به عنوان یک رکن اساسی توجه می شود و برنامه ها طوری طراحی و اجرا می شوند که تمامی فعالیت ها از مسیر آموزش مبتنی بر پژوهش بگذرد.

وی افزود: در این صورت کل فعالیت های دانشگاهی حالت هم افزایی داشته و زمینه ارتقاء سطح سلامت مردم را فراهم می سازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه هوش مصنوعی، دانش الکترونیک و مکانیزاسیون از نیازمندی های اصلی پزشکی مدرن است، اضافه کرد: طراحی سامانه ها، ارزشیابی و اعتبارسنجی، پاسخگو بودن، فضاهای آموزشی، اعضای هیئت علمی، نقل و انتقالات و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم از مهمترین مباحث آموزش علوم پزشکی است که باید برای آنها برنامه ریزی و سیاستگذاری صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، جلسه هم اندیشی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه سه کشور با حضور دکتر اخوان مشاور اجرایی معاونت آموزشی و معاونین و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی کردستان، کرمانشاه ، همدان، ایلام و دانشکده علوم پزشکی اسد آباد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 5 آذر 97، کد مطلب: 97090501765: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
م.آ75
امیداورم این موضوع به طور صحیح ومنطقی پیگیری بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین