پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۷۲۶۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
یک کارشناس مشاوره گفت: برنامه‌ریزی و همراهی مشاوران خوب در همه مقاطع تحصیلی نیاز است و آموزش‌وپرورش باید به این موضوع در مناطق کم‌برخوردار توجه کند.

شعارسال: یک کارشناس مشاوره گفت: برنامه‌ریزی و همراهی مشاوران خوب در همه مقاطع تحصیلی نیاز است و آموزش‌وپرورش باید به این موضوع در مناطق کم‌برخوردار توجه کند.

فاطمه ملک‌حسینی  گفت: مهم‌ترین وظیفه‌ای که مشاوران در مدرسه ایفا می‌کنند بهبود سلامت روان در دانش‌آموزان است. این گروه از مشاوران تلاش می‌کنند مشکلاتی که در یادگیری دانش‌آموزان اختلال ایجاد می‌کند شناسایی و با کمک والدین و مسئولان مدرسه آن‌ها را برطرف کنند.

این کارشناس مشاوره در ادامه اضافه کرد: یک مشاور باید به‌ اندازه‌ای در کار خود تخصص داشته باشد که بتواند با شناخت کامل، تفاوت‌های فردی و استعدادهای دانش‌آموزان را پیدا کند و بتواند دانش‌آموزان را به سمت این استعدادها هدایت نماید.

وی با اشاره به اینکه در تهران و استان‌های بزرگ بحث حضور مشاور در مدرسه تبیین شده و در بیشتر مدارس مشاور حضور دارد، ادامه داد: به ازای هر ۱۵ دانش‌آموز یک ساعت مشاور در مدارس و دوره متوسطه دوم حضور دارد و اصولاً برخی از مشاوران بسته به جمعیت مدرسه هرروز در مدرسه حضور دارند.

ملک‌حسینی با تأکید به اینکه در همه مقاطع تحصیلی حضور مشاور می‌تواند به‌عنوان بازوی مدرسه نقش مهمی ایفا کند، ادامه داد: بر‌اساس دستورالعمل حضور مشاور در مدارس، حضور مشاور در مقطع ابتدایی در نظر گرفته نشده و برخی از مدارس خصوصاً مدارس غیر‌انتفاعی خودشان نیروی مشاور در مدرسه در نظر می‌گیرند. درحالی‌که در بسیاری از مدارس خصوصاً مدارس مناطق کم‌برخوردار حضور مشاور بسیار می‌تواند به دانش‌آموزان در حل مشکلاتی که با آن دست به گریبانند تأثیرگذار باشد.

این مشاور مدرسه در ادامه افزود: بحث مشاوره تنها به بعد تحصیلات خلاصه نمی‌شود و مشاور باید بتواند رازدار دانش‌آموز و سنگ صبور او باشد و درصورتی‌که مشکل دانش‌آموز نیاز به بررسی بیشتر دارد آن را به بخش مشاوره آموزش‌وپرورش معرفی کند.

وی در ادامه با اشاره به تخصص یک مشاور در بخش کمک به‌سلامت روان دانش‌آموز خاطرنشان کرد: یک مشاور باید ثبات روانی و استقلال و نظم و انضباط بیشتری نسبت به سایر معلمان داشته باشد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 9آذر1397 ، کدخبر: 330100،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
س.ح75
حضور مشاور کلا در مدارس هیچ اثر نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین