پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۹
تسهیل در تردد معلولان و لزوم برنامه ریزی صحیح مدیریت شهر، توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و پیگیری و انجام آموزش های ترافیکی از جمله مسایل مهم مطرح شده در نشست شنبه شب پارلمان محلی قزوین بود که از سوی اعضای این شورا به آن پرداخته شد.

شعارسال: تسهیل در تردد معلولان و لزوم برنامه ریزی صحیح مدیریت شهر، توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و پیگیری و انجام آموزش های ترافیکی از جمله مسایل مهم مطرح شده در نشست شنبه شب پارلمان محلی قزوین بود که از سوی اعضای این شورا به آن پرداخته شد.

 در آستانه 12 آذرماه، روز جهانی حمایت از معلولان انتشار یک استوری انتقادی از سوی یکی از فعالان حوزه معلولان مبنی بر گذاشتن نرده مقابل کانون معلولان توانای قزوین و عدم امکان عبور معلولان از خیابان آن هم در شرایط نبودن یک پل استاندارد، پیگیری چند تن از اعضای شورای شهر از جمله مهدی عبدالرزاقی، مهدیه سادات قافله باشی و زهرا یوسفی از شهرداری را به دنبال داشت.

در نشست شنبه شب شورای اسلامی شهر قزوین نیز با تذکر مهدی عبدالرزاقی، نایب رییس شورای اسلامی شهر این مساله از سوی اکثریت اعضای حاضر مورد تاکید قرار گرفت و در کنار آن به مسایل دیگری در حوزه مناسب سازی تقاطع ها، سرعت گیرها، مسیر دوچرخه سواری و آموزش ترافیک پرداخته شد.

محسن حق شناسی، یکی دیگر از اعضای این شورا اظهار داشت: در آستانه روز جهانی معلولان، کانون توانا با چنین تصمیمی موجب ایجاد محدودیت هایی برای معلولان شده که به طور حتم باید از سوی شهرداری مورد بررسی و پیگیری سریع قرار گیرد.

وی افزود: هزینه بر بودن و توجیه نداشتن ایجاد پل به خاطر وجود یک پل دیگر در فاصله 100 متری این کانون نیز نمی تواند دلیل منطقی برای نصب نرده مقابل کانون توانا باشد.

زهرا یوسفی دیگر عضو شورای شهر نیز خواستار برطرف شدن موانع تردد معلولان از خیابان مقابل کانون توانا شد و تاکید کرد: علاوه بر این، به منظور مناسب سازی فضاهای شهر برای معلولان پیشنهاد می شود چراغ های راهنمایی برای نابینایان بوق دار شود که هزینه زیادی هم ندارد.

یوسفی در ادامه به پارکینگ معلولان و رعایت استاندارد چنین پارکینگ هایی در سطح شهر تاکید کرد.

وی در ادامه همچنین از ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری تقدیر کرد و خواستار توسعه آن در سطح شهر قزوین شد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز یادآور شد: مسیر تردد دوچرخه و المان این وسیله نقلیه به معرفی قزوین به عنوان شهر دوستدار دوچرخه کمک زیادی می کند.

مهدیه سادات قافله باشی اضافه کرد: قزوین به لحاظ میزان روشنایی، شهر تاریکی است و سرعت گیرهای موجود در معابر نیز به طور واضح مشخص نیستند.

این عضو شورا تاکید کرد: پارکینگ مجتمع های تجاری از جمله مهر و ماه و آبادگران نیز دارای شیب استاندارد نبوده در حالی که پارکینگ ها نه برای مسابقات رالی، بلکه برای عبور خودروهای شهروندان عادی احداث شده اند.

وی در ادامه با تاکید بر توجه جدی به حقوق شهروندی و آموزش شهروندان، افزود: متاسفانه از بیلبوردهای سطح شهر که ظرفیتی مهم در جهت آموزش شهروندان هستند تنها برای اهداف تجاری استفاده می شود و گویی چنین مسایلی در برابر حوزه های اقتصادی ارزشی ندارند.

وی، شخصیت های عروسکی را ظرفیتی قابل توجه برای آموزش شهروندان، به خصوص گروه های خردسال و نوجوان برشمرد و گفت: از این بخش تنها در مهر ماه استقاده می شود در حالی که باید به تمام فصول سال تعمیم داده شود.

فرج الله فصیحی رامندی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین ضمن اظهار مخالفت با توسعه مسیرهای دوچرخه، اظهار داشت: در این رابطه نباید افراط شود تا به وضعیت شهرهایی چون مشهد و اصفهان دچار نشویم جرا که مسیرهای دوچرخه سواری آنان هم اکنون بلااستفاده مانده است.

وی همچنین از اقدام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری در خصوص اصلاح هندسی تقاطع ها انتقاد کرد و افزود: مردم از هزینه کردن برای اصلاح هندسی پل ها و مسیرهایی که به تازگی ساخته شده اند، گله دارند.

سیده منیره قوامی به عنوان یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز از کم رنگ ماندن مساله آموزش شهروندی انتقاد کرد و گفت: در این زمینه شهرداری بسیار ضعیف عمل کرده در حالی که به موازات تحول در شهرها نیازمند به این مساله هستیم.

به گفته وی، اینکه شهرداری با هزینه های هنگفت فرهنگسرا احداث و کلاس زبان انگلیسی برگزار کند اما به موضوع حقوق شهروندی و آموزش شهروندان نپردازد، فایده ای برای شهر ندارد.

قوامی ادامه داد: در حوزه ترافیک، سرعت گیرها نیز وضعیت استانداردی نداشته تا جایی که با ارتفاع زیاد و رنگ آمیزی نامناسب به خودروهای مردم آسیب وارد می آورند.

احد چگینی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در خصوص نصب نرده مقابل کانون معلولان توانا به نظر می رسد حتی در صورت فراهم شدن امکان ایجاد پل، چنین کاری هزینه ای بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: مکان کانون معلولان توانا در جای مناسبی نیست و پیشنهاد می شود با توجه به هزینه های ساخت پل مجهز به آسانسور، همین هزینه را برای جا به جایی این محل به مکان مناسبت تر تخصیص دهیم.

چگینی همچنین پیشنهاد کرد در نشست بعدی شورا که معلولان نیز در آن حضور خواهند داشت، 10 عدد ویلچر تهیه و اعضای شورای شهر از سه راه خیام تا شهرداری را با ویلچر طی کنند تا مشکلات معلولان را بهتر لمس کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا قزوین، تاریخ انتشار:10 آذر 1397 ، کدخبر: 83119260، www.irna.ir/qazvin

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین