پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
استوری های اینستاگرام (story) با ارسال بیش از 400 میلیون کاربر در روز به سرعت در حال افزایش محبوبیت است. این ارقام نشان‌دهنده رشد شدید این سبک در مقایسه با سال گذشته داشت. این در حالی بود که اینستاگرام در ژوئیه سال ۲۰۱۷ آمار ۱۵۰ میلیون کاربر در روز را گزارش کرده بود.
شعار سال: استوری ها را به طور قطع می توان آینده به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی در نظر گرفت. قطعا در همین چند روز اخیر اخباری مبنی بر اضافه شدن قابلیت استوری به لینکدین و یوتیوب هم به گوشتان خورده است. به همین دلیل، همه ی بازاریابان دیجیتال باید بتوانند خود را با این شکل جدید تطبیق دهند و از آن برای رساندن پیام برند خود استفاده کنند. در حالی که این اعداد و ارقام نشان دهنده پذیرش و افزایش استفاده توسط کاربران و برندها می باشد بدین معنی است که کار شما برای جلب توجه مخاطبین در استوری ها هر روز سخت تر خواهد شد.

بنابراین در دنیایی پر از استوری ها ، چگونه استوری های یک صفحه متمایز و بیشتر دیده می‌شود؟

اگر شما به فکر این هستید که در سال 2019 استوری ها را به رسانه اجتماعی خود اضافه کنید، خواندن این گزارش برای شما ضروری است. تیم های buffer و delmondo با همکاری هم بزرگترین گزارش عملکرد اینستاگرام را ارائه داده اند و حدود 15000 استوری را از 200 برند برتر جهان تجزیه و تحلیل کردند تا بهترین شیوه های عملکرد را ارائه دهند.

در عکس زیر روند رو به رشد استوری ها در شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و اسنپ چت را مشاهده می کنید.  همانطور که می بینید تعداد استوری های واتس اپ بیشتر از اینستاگرام است.


بیش از 7 استوری ارسال نکنید

مدت‌ها است که بحث شده‌است که آیا ارسال مطالب بیشتر به نتایج بهتر در رسانه‌های اجتماعی منجر می‌شود یا خیر. بسیاری از برندها یک افزایش مثبت در نتایج را زمانی که آن‌ها پست بیشتری منتشر می کنند را گزارش می‌دهند، در حالی که دیگران مخالف هستند .

بهترین معیار محاسبه تعداد استوری ها نرخ تکمیل یا همان نرخ مشاهده استوری ها به صورت کامل است. نرخ تکمیل با محاسبه تعداد دفعاتی که داستان‌های شما از چارچوب استوری اول در تمام طول راه تا آخرین چارچوب استوری در طول دوره ۲۴ ساعته تحت نظر گرفته شد، تعیین می‌شود .

یک تا هفت استوری تعداد مناسب برای انتشار با بیشترین نرخ دیده شدن به صورت کامل است.

زمانی که تعداد استوری ها بیشتر از 7 عدد باشد نرخ تکمیل به زیر ۷۰ درصد کاهش یافت . با این حال، بسیار مهم است که با تعداد استوری های مختلف آزمایش کنید و از داده‌های خودتان برای مشخص کردن آنچه برای کسب و کار شما بهینه و کارساز است استفاده کنید .

حتی اگر تعداد استوری های شما طولانی تر باشد، مثلا ۱۲ تا ۲۰ فریم استوری، نتایج هنوز فوق‌العاده هستند. تفاوت بسیار کمی در نرخ تکمیل بین ۱۲ تا ۲۰ فریم استوری وجود دارد در مقایسه با زمانی که یک تا هفت فریم استوری منتشر می شود.

بهترین زمان برای پست کردن استوری های اینستاگرام خارج از ساعات کاری است .

یکی از جالب‌ترین نتایج بهترین زمان برای ارسال استوری است. با توجه به ماهیت موقتی استوری ها (نمایش 24 ساعته)، برندها و تولیدکنندگان محتوا، برای به حداکثر رساندن دسترسی مخاطبین به این محتوا، سخت تلاش می‌کنند .

و در حالی که صدها عامل مختلف وجود دارند که در الگوریتم اینستاگرام تاثیر گذار هستند ، زمان‌بندی پست می‌تواند نقش مهمی در موفقیت و بهتر دیده شدن و تعامل بیشتر محتوای شما ایفا کند .

یک فرضیه برای این نتایج این است که افراد فرصت بیشتری برای استفاده از اینستاگرام قبل از کار، در طول استراحت ناهار، و در شب‌های بعد از کار دارند. انتشار استوری در طول این ساعات اولیه باعث افزایش نرخ تکمیل خواهد شد.


محتوای بیشتر ؛ بازدید و ورودی بیشتر

دلیل دیگر که برنامه‌های اینستاگرام چنین کانالی قدرتمند برای برندها و کسب و کارها هستند این است که به نظر می‌رسد آستانه مصرف محتوا بالاتر باشد.

هر چه بیشتر از پتانسیل استوری ها استفاده کنید، فضای کمتری برای برندهای دیگر وجود دارد. از آنجا که استوری ها بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند، این باعث می‌شود که فضای بیشتری برای صحبت کردن و ارائه پیام های متفاوت وجود داشته باشد.


ارتباط بین تعداد استوری ها و ریچ های کاربران


ارتباط بین تعداد استوری ها و ورودی های کاربران


دسته بندی کاربرانی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند

در تلاش برای اینکه این تحقیق حتی جالب‌تر و با ارزش تر باشد، ما به چهار دسته بندی منحصر به فرد نگاه کردیم تا انواع مختلفی از نقاط داده مانند نرخ تکمیل، ارسال فرکانس و غیره را مقایسه کنیم. آن چهار دسته بندی عبارتند از صفحات مرتبط با برندها ، صفحات با محتوا سرگرمی، صفحات ورزشی، صفحات رسانه ها.

تعریف ما از 4 دسته بندی فوق با استفاده از معیارهای زیر بود:
  • صفحات مرتبط با برند: محصولات مرتبط با مصرف‌کننده و یا خدمات برند
  • تفریحات و سرگرمی ها : شبکه‌های تلویزیونی / فیلم، شوهای تلویزیونی و صفحات مشابه که محتوای سرگرمی تولید می کنند.
  • صفحات رسانه: روزنامه‌ها، سازمان‌های خبری، وب سایت‌های خبری
  • صفحات ورزشی: ورزش و ورزش‌های الکترونیکی، لیگ‌ها و رویدادهای ورزشی


میانگین نرخ تکمیل و تعداد استوری بر اساس دسته بندی های فوق

در این گزارش میانگین نرخ تکمیل و تعداد استوری ها مربوط به گزارش سال 2017 نیز جهت مقایسه با آمار 2018 در قرار داده شده است.

آنچه باور نکردنی است این است که نرخ تکمیل در طی یک سال ۱۲ درصد برای برندها و کسب و کارها افزایش‌یافته است. شایان‌ذکر است که در همه چهار دسته بندی شاهد یک نرخ بالای ۶۵ درصد یا متوسط بیشتر با استوری اینستاگرام هستیم و این به این معنی است که مخاطبان این محتوا را ( استوری ها ) با نرخ نسبتا بالاتری تماشا می کنند.


نسبت تعداد فالورها به تعداد بازدید یکتا

نسبت تعداد فالورهای پیج های بررسی شده در 4 دسته بندی فوق به تعداد بازدیدهای یکتا را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نکته جالب در جدول فوق این است که با توجه به نرخ میانگین 5.82 درصد در دسته بندی های فوق فاصله بسیار زیادی بین صفحات ورزشی و صفحات رسانه است. اما با این حال نرخ 5.82 بسیار جذاب است و میتوان با برنامه ریزی و تولید محتوا خلاقانه این درصد را افزایش داد.


میانگین تعداد روزهای انتشار استوری در ماه

در نمودار زیر به طور میانگین تعداد روزهایی که استوری ها توسط صفحات بررسی شده در این تحقیق منتشر شده اند را می توانید مشاهده کنید. و میانگین تعداد روزهای انتشار استوری در ماه در هر 4 دسته بندی 10.4 روز است.

همانطور که مشاهده می کنید تعداد روزهای انتشار استوری صفحات ورزشی بالاترین میزان برابر با 13.7 است.


بهترین روش برای انتشار استوری اینستاگرام

حالا که ما داده‌ها را از بیش از ۱۵ هزار استوری اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌ایم، فکر کردیم که ارائه چند مرحله عملی در مورد آنچه که با همه این تحقیقات انجام دهیم مفید خواهد بود . در اینجا سه موضوع مهم وجود دارد.

۱ . ابتدا بهترین محتوای خود را پست کنید

در مطالعه معیار سال ۲۰۱۸، Delmondo دریافت که به طور متوسط، افراد بیشتری در اولین و آخرین فریم استوری نسبت به فریم های دیگر از استوری شما خارج می‌شوند.

این بدین معنی است که اگر اولین استوری شما شما فورا توجه مخاطبین را به خود جلب نکند، به سرعت از استوری شما خارج می‌شوند .

اگر قرار است محصول و یا خدمات خود را معرفی کنید و یا یک پست آموزشی مفید برای کاربرانتان در استوری منتشر کنید مطمئن شوید که مخاطبین را از ابتدا در مسیر درستی قرار داده اید.

به طور مثال Airbnb در استوری های خود به آرامی و به صورت مرحله ای محتوا خود را نمایش می دهد تا کاربران را به حرکت و دیدن استوری های بعدی تشویق کند و در نهایت پاسخ را در استوری آخر به کاربران نمایش می دهد. پیشنهاد ما این است که برای کاربر در هر مرحله یک اقدام و اکشنی را در نظر بگیرید تا کاربر با استوری ها در تعامل باشد.

2. انتشار استوری به طور پیوسته و مداوم و ساده

امروزه، اینستاگرام یکی از موثرترین کانال‌های رسانه‌های اجتماعی در دسترس است و نرخ تکمیل استوری ها بیش از ۵۰ درصد است و کاربران بیشتر و بیشتری از محتوای استوری ها در هر روز استفاده می‌کنند .

یکی دیگر از یافته های کلیدی این گزارش این است که شما مجبور نیستید که استوری های حرفه ای و پر زرق و برق داشته باشید در حقیقت بهتر است خود خلاقتان نباشید.

طبق این گزارش : گاردین متوجه شد که در استوری های اینستاگرام تصاویر ساده، گرافیک ساده و ویدئوهای ساده از فیلم های تولید شده حرفه ای پیشی گرفته اند. این امر باعث می شود که مردم به دنبال قالب های سریع، موثر و نه عمقی باشند. بنابراین در نظرگرفتن اینکه چطور می توانید با تصاویر ساده و موثر بیننده را جلب کنید تاثیر دارد.

برای مثال صفحه thenorthface از چهره با یک عکس ساده و متن نوشته برای تقویت برند خود با استفاده از استوری اینستاگرام استفاده می‌کند :

معنای سادگی: استفاده از یک تصویر پس‌زمینه برای گفتن سریع داستان و اضافه کردن نسخه کوتاه برای انتقال پیغام شما و زیبائی با حداقل گرافیک و لوگو


3. اطلاعات و داده های خودتان را تجزیه و تحلیل کنید.

تحقیق فعلی تنها شروع برای برندها و کسب و کارهای است که به دنبال بهبود محتوای اینستاگرام خود هستند تا بتوانند از این اطلاعات و امارها برای بهینه کردن استوری ها

برای اینکه بتوانید بیش‌ترین استفاده را از این کانال بکنید، مهم است که اطلاعات Stories را به طور مرتب محاسبه کنید. نگاه دقیق به نکات زیر به شما اطمینان می‌دهد که در حال بهبود مستمر هستید :

  • نرخ تکمیل ( Completion rate )
  • بازدید و بازدید یکتا ( Reach and impressions )
  • نرخ خروج براساس فریم استوری ( Exit rates according to story frame )
  • زمان‌بندی پس از زمان ( Stories post timing )
  • تعداد استوری ( Stories length )
  • و...



حال چند سوال وجود دارد:

درباره استراتژی پست ها و استوری های اینستاگرام کسب و کار خود چه احساسی دارید؟

آیا برای آینده استوری ها به هیجان آمده‌اید؟

آیا نیازمند به جذب مخاطبان هدفمند برای حساب اینستاگرام خود هستید؟



پایگاه خبری تحلیلی شعار سال برگرفته از وبسایت سامانه دیجیتال مارکتینگ مسترفالو


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
313
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
این مسترفالو جزو تتها شرکت هایی هست که خدماتش واقعا خوب و شفافه. دمشون گرم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین