پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۷۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
محمدتقی احمدی در خصوص وضعیت تعیین بودجه دانشگاه‌ها اظهار کرد: در سال‌های گذشته عدم تحقق بودجه‌های دانشگاه‌ها باعث شد که بسیاری از بدهی‌ها و هزینه‌های مراکز آموزش عالی معلق بماند و در این اوضاع همیشه بدهی‌ها به سال بعد منتقل می‌شود.
شعار سال : رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: در سال‌های اخیر درآمدهای دانشگاه رشد داشته است اما با توجه به مسائل اقتصادی، رشد آن چشمگیر نیست.
محمدتقی احمدی  در خصوص وضعیت تعیین بودجه دانشگاه‌ها اظهار کرد: در سال‌های گذشته عدم تحقق بودجه‌های دانشگاه‌ها باعث شد که بسیاری از بدهی‌ها و هزینه‌های مراکز آموزش عالی معلق بماند و در این اوضاع همیشه بدهی‌ها به سال بعد منتقل می‌شود.
وی بیان کرد: این مسأله باعث انباشت بدهی‌ها در دانشگاه‌های بزرگ شده است که بسیاری از آنها مربوط به اعضای هیأت علمی یا حقوق معوقه کارمندان است. نگرانی ما امسال از این جهت تشدید شد که برخلاف روال عادی سنوات، تعهدات مالی که ماهانه پرداخت می‌شد نیز صورت نگرفته است. به‌طور مثال در اوایل آذرماه به جای پرداخت ۷۰درصد از تعهدات، حدود ۴۰درصد به اکثر دانشگاه‌های بزرگ پرداخت شده است که این موضوع حالت نگران‌کننده‌ای برای تأمین رفاه دنشجویان و استادان به وجود آورده است.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم که هنوز جمع‌بندی قطعی نشده است و قول داده‌اند که تا اواخر آذر عقب‌ماندگی‌ها حل‌و‌فصل شود. اگر بودجه مصوب مجلس را کامل و به موقع به دانشگاه‌ها پرداخت کنند، اکثر مسائل اصلی قابل حل است.
احمدی ادامه داد: در سال‌های اخیر درآمدهای دانشگاه رشد داشته است اما با توجه به مسائل اقتصادی در یک سال اخیر، رشد آن چشمگیر نیست و امیدوارم که موج مسائل اقتصاد کلان ساماندهی شود و افق آینده بودجه‌های درآمدی دانشگاه‌ها روشن‌تر شود.

شعارسال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار:20آذر 1397، کدخبر:34299،www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین