پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۷۰۰۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تفسیر مهلت پرداخت ۳ ماهه در بخشنامه صحیح است و دانشگاه‌ها باید در مدت حداقلی ۹۰ روزه پول اجاره خوابگاه را دریافت کنند.

شعارسال: اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشگاه شهید چمران اهواز در جلسه‌ای با رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به بیان برخی مشکلات صنفی این دانشگاه پرداختند.

سجاد ترک جوکار با اشاره به وعده برگزاری مداوم جلسه شورا‌های صنفی دانشگاه‌ها با حضور وزیر علوم گفت: متاسفانه این وعده عملی نشد و همچنان از علت عدم برگزاری هر چند ماه یکبار این جلسه نیز مطلع نیستیم.

وی همچنین با اشاره به عدم برگزاری شورای نظارت افزود: اینگونه رها شدن دانشگاه شهید چمران در حوزه خدمات دانشجویی قابل توجیه نیست و این امر پیگیری مشکلات را برای ما سخت می‌کند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مواردی از مشکلات دانشگاه شهید چمران اهواز مانند سنتی بودن پخت غذا و تاثیر خدمات نامناسب دانشجویی در کیفیت تحصیل بیان کرد: در بخشنامه اخذ هزینه خوابگاه متاسفانه ابهام وجود دارد و به همین دلیل مدیریت اسکان دانشگاه ما مبنی را بر این گذاشته است که تا پول پرداخت نشود دانشجو اجازه اسکان ندارد.

وی ادامه داد: اگر فرصت ۹۰ روزه است باید با مدیری که به دانشجویان فشار وارد کرده است برخورد شود و مورد دوم در این باره علت ابهام و نامفهوم بودن این بخش نامه است.

همچنین شهریار عبدولی به مشکلاتی مانند نبود زیرساخت مناسب در خوابگاه‌ها در بحث توزیع غذا، کمیت و کیفیت غذا و سیدحسین محفوظی موسوی به مشکل امنیت و فاطمه لجم اورک به مشکلات کلی و شاخص خوابگاه حضرت معصومه اشاره کردند.

مسئول امور تغذیه و کمیته حقوقی شورای صنفی در سخنان خود تصریح کرد: مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه حاصل بی‌توجهی مدیران است. مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه ما ویژه هستند از همین رو توجه ویژه‌ای را نیز لازم دارند. ما نمی‌توانیم با ساز و کار‌های معمولی به رتبه دانشگاه‌هایی مانند امیر کبیر و شهید بهشتی برسیم.

مجتبی صدیقی در پاسخ به سخنان اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مطالبه‌گری شما امری بسیار نیکو و پسندیده است، اما برخی سخنان شما مواضعی شخصی است و باید تمام جوانب دانشگاه‌های دیگر را برای مقایسه کردن نیز بررسی کنید.

وی با بیان اینکه این امر طبیعی است که توقع حمایت از دانشگاه‌های قدیمی بیشتر است عنوان کرد: اولین دانشگاه از جهت حمایت در صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بوده است و آن هم به دلیل مشکلات موجود حمایتی به حق بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: اگر دانشگاه‌های پزشکی را کنار بگذاریم صندوق رفاه موظف است تمام دانشجویان دانشگاه‌های علمی کاربردی، پیام نور، آزاد و به طور ویژه دانشگاه‌های دولتی را پوشش دهد پس طبیعی است در زمان توزیع امکانات محدودیت‌هایی به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: اینگونه نیست که صندوق رفاه درحال حاضر توان حل تمام مشکلات را در همه دانشگاه‌های کشور داشته باشد؛ پس از همین رو باید الویت بندی کنیم. براساس الویت‌ها باید قدم قدم جلو برود. ما در فعالیت ۴ سال اخیر صندوق رفاه را فعالیتی خوب می‌دانیم و در چند مورد خوب عمل کرده است.

صدیقی با اشاره به برخی تغییر‌ها در روند کاری صندوق رفاه دانشجویی درباره جلسه اعضای شورای صنفی با وزیر علوم افزود: چیزی که ما تعریف کرده‌ایم این است که هر سال جلسه‌ای با حضور وزیر علوم تشکیل شود.

وی درباره روند پرداخت اجاره بهای خوابگاه گفت: تفسیر مهلت پرداخت ۳ ماهه در بخشنامه صحیح است و عین این برداشت را باید در بخش نامه به شکل صریح بکار ببرند و دانشگاه‌ها موظف هستند تا در مدت حداقلی ۹۰ روزه پول اجاره خوابگاه را دریافت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور درباره چرایی اخذ پول اجاره بهای خوابگاه از دانشجویان تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویی چاره‌ای به جز این راه برای توزیع امکانات ندارد. تجربه گذشته تجربه خوبی نبود و حدود ۴۵۰ میلیارد تومان به هر دلیلی دانشجویان بدهی خود را پرداخت نکرده بودند. صندوق در این مدت با تخفیف‌هایی که قرار داد مقداری از این پول را بازگرداند.

وی ادامه داد: قبول دارم که ممکن است درصدی از دانشجویان نتوانند پول را پرداختند کنند به همین خاطر صندوق رفاه این اجازه را به معاونت دانشجویی داده است تا پرداخت مقداری از هزینه را به پس از تحصیل موکول کند تا در حین تحصیل به او فشاری وارد نشود و ما به این امر نیز واقف هستیم که دانشجویان امسال با مشکلات مالی بیشتری نسبت به سال گذشته مواجه هستند.

صدیقی تاکید کرد: دانشگاه‌ها واقعا از افزایش پذیرش ورودی امسال مطلع نبودند و آن به دلیل سیاست کلی بود و این امر خارج از اختیار دانشگاه‌ها بود و امیدواریم از سال آینده ظرفیت طبیعی ورود دانشجو درنظر گرفته می‌شود.

وی افزود: وزارت علوم خودش ردیف بودجه ندارد و تنها نقش پیگیرکننده دریافت بودجه است. دانشگاه‌ها خودشان تک تک برای دریافت بودجه از سازمان برنامه و بودجه، وزارت علوم و مجلس نیز پیگیر هستند و در سطح استانداری‌ها نیز بودجه‌ای برای دانشگاه‌های دولتی جدیدا تعریف شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: با بودجه‌هایی که از ارگان‌های مختلف برای صندوق رفاه دانشجویی دریافت کرده‌اییم تلاش می‌کنیم پیش از شروع فصل گرما مشکل کولر سایر بلوک‌های خوابگاه حضرت معصومه را حل کنیم تا آن مشکل مجددا رخ ندهد.

وی خاطرنشان کرد: من تشکر جدی از شما دارم، زیرا مطالبه گری هدف اصلی شما است، اما اگر نکته‌ای وجود دارد از شما می‌خواهیم به سایر دانشجویان برسانید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 26آبان1397 ، کدخبر: 724558: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
م.آ75
متاسفانه مادردانشگاهاه شاهد هستیم که باابزار اهرم فشارمانددد قطع کردن غذای شب دانشجو دانشجویان را مجبور به پرداخت زود هنگام این احاره بها میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
س.ح75
والا در دانشگاه ها به دانشجوها تا وقتی پول خوابگاه رو ندن غذا نمیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین