پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
با وجود اینکه بیش از یک هفته از اول ماه مهر نگذشته، دانشجویان دانشگاه ملایر در آغاز سال تحصیلی جدید با مشکل خوابگاه روبرو شده‌اند.دانشجوی دانشگاه ملایر با بیان اینکه خوابگاه دانشجویان کارشناسی ارشد را به دانشجویان خارجی دادند و دانشجویان ارشد را با کارشناسی‌ها هم خوابگاه کرده‌اند، می گوید: از روز اول در سازمان سنجش اعلام شده بود که از ۴ و نیم سال مدت تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد مدت دوسال به دانشجویان خوابگاه دولتی تعلق می‌گیرد؛ اما از این مدت فقط یک سال خوابگاه را تحویل داده و اکنون دانشگاه مدعی است که خوابگاه‌ها تحویل نمی‌دهد.

شعار سال: کیانوش رضایی؛ شروع سال تحصیلی همیشه به عنوان یک چالش در ذهن دانشجویان و به عنوان یک فصل پرکار و پرحاشیه برای مسئولین دانشگاه‌ها تداعی شده؛ طوری که اگر مسئولین یک دانشگاه تا پیش از آغاز سال تحصیلی برنامه منسجمی داشته باشند با ثبت نام و ورود دانشجویان چالش‌های کمتری را پیش رو خواهند داشت و اگر در فصل تعطیلی دانشگاه برنامه ریزی نداشته باشند، آغاز سال تحصیلی یک چالش بزرگ برای آنان خواهد بود و مشکلات پشت مشکلات روی هم تلنبار می‌شود.

اینبار با وجود اینکه بیش از یک هفته از اول ماه مهر نگذشته، اما مشکل خوابگاه و دانشجوی خوابگاهی به سراغ دانشجویان دانشگاه ملایر رفته و باعث ایجاد اعتراضاتی آنان شده است.

یکی از دانشجویان معترض دانشگاه ملایر به خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو می گوید: همزمان با ورود به دانشگاه با مشکل خوابگاه مواجه شدیم و دانشگاه در جواب به ما گفت که تعداد ۱۱۰۰ دانشجو از سازمان سنجش درخواست داشتیم که این سازمان تعداد ۱۷۰۰ دانشجو به ما تحویل داده است.

این دانشجوی معترض می افزاید: دانشجویان ترم بالایی را از خوابگاه‌ها بیرون کردند تا ترم اولی‌ها را در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان دهند.

دانشجوی دانشگاه ملایر با بیان اینکه خوابگاه دانشجویان کارشناسی ارشد را به دانشجویان خارجی دادند و دانشجویان ارشد را با کارشناسی‌ها هم خوابگاه کرده‌اند، می گوید: از روز اول در سازمان سنجش اعلام شده بود که از ۴ و نیم سال مدت تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد مدت دوسال به دانشجویان خوابگاه دولتی تعلق می‌گیرد؛ اما از این مدت فقط یک سال خوابگاه را تحویل داده و اکنون دانشگاه مدعی است که خوابگاه‌ها تحویل نمی‌دهد.

دانشجوی معترض: دانشگاه ملایر به ترم بالایی‌ها خوابگاه نمی‌دهد/ دبیر شورای صنفی: خوابگاه برای همه دانشجویان موجود است

وی می افزاید: به ادعای سرپرستان خوابگاه‌ها بسیاری از خوابگاه‌های دولتی خالی است؛ اما دانشگاه مدعی است تا ورودی‌های جدید را اسکان ندهد به ترم بالایی‌ها خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.

این دانشجوی دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه چند روزه به دانشگاه آمدیم و کسی پاسخگو نیست، می گوید: شب‌هایی را که در خوابگاه‌ها اسکان داریم ما را به عنوان مهمان حساب کرده و شبی ۷ هزار تومان از ما می‌گیرند؛ با وجود اینکه خوابگاه خالی است و می دانند ما دانشجوی همین دانشگاهیم.

وی می گوید: دانشگاه به خوابگاه‌های خودگردان دستور داده تا دانشجویان ترم دوم به بالا را پذیرش نکنند و ما نمی دانیم تکلیفمان چه خواهد شد.

از سال ۹۶ سند خوابگاه وقفی حضرت خدیجه به نام دانشگاه ملایر انتقال داده شد

فاروق محمودیان، دبیر شورای صنفی دانشگاه ملایر در خصوص خوابگاه‌های این دانشگاه به خبرنگار خبرگزاری دانشجو می گوید: دانشگاه ملایر تعهد دارد به دانشجویان ورودی جدید از سال ۹۶ به بعد تا ۴ ترم خوابگاه دولتی اختصاص دهد؛ اما با توجه به اینکه امسال پذیرش دانشجویان نوورود بیشتر از سال‌های گذشته بود؛ علاوه بر خوابگاه‌های دولتی تعدادی خوابگاه در سطح شهر نیز در نظر گرفته شده که با نرخ دولتی به دانشجویان اختصاص پیدا خواهد کرد.

محمودیان ادامه می دهد: قبل از ورودی ۹۶، دانشگاه خوابگاه به اندازه کافی نداشت و از سال ۹۶ سند خوابگاه وقفی حضرت خدیجه به نام دانشگاه انتقال داده شد که ظرفیت بیش از ۶۰۰ دانشجو را دارد که از آن سال در دفترچه کنکور قید شد دانشگاه ملایر تعهد خوابگاه دارد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه ملایر می گوید: سال گذشته صحبتی با مسئولین دانشگاه صورت گرفت که دانشجویان ماقبل سال ۹۶ نیز در خوابگاه‌ها اسکان یابند که با موافقت مسئولین دانشگاه مواجه و همین امر موجب شد تا خوابگاه‌های خودگردان گل‌ها ویژه پسران و حضرت ولی عصر ویژه دختران که در سطح شهر وجود دارد و از خوابگاه‌های خوب شهرستان ملایر با نرخ دولتی به ورودی‌های قبل از ۹۶ تعلق بگیرد.

دانشجوی معترض: دانشگاه ملایر به ترم بالایی‌ها خوابگاه نمی‌دهد/ دبیر شورای صنفی: خوابگاه برای همه دانشجویان موجود است

وی با بیان اینکه چیزی که دانشجویان مبنی بر دستور دانشگاه به خوابگاه‌های خودگردان داده تا دانشجویان ترم بالایی را پذیرش نکنند وجود ندارد، می افزاید: مشکلی اینجاست که برخی افراد ثبت نام اینترنتی را انجام ندادند و اکنون مدعی دریافت خوابگاه هستند که حتی ثبت نام این افراد هم دستی انجام می‌شود؛ اما اولویت با افرادیست که در اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی برای دریافت خوابگاه ثبت نام کرده بودند.

محمودیان ادامه می دهد: حتی دانشجویانی که به آنان خوابگاه دولتی تعلق نگرفته، می‌توانند در خوابگاه کوثر و خوابگاه امام علی (ع) که روز‌های گذشته اضافه شده اسکان پیدا کنند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه ملایرادامه می دهد: دانشجویانی که چه در بحث خوابگاه و چه در بقیه موارد صنفی با مشکلی مواجه می‌شوند، می‌توانند از طریق کانال شورای صنفی دانشگاه با ما درمیان بگذارند تا ما پیگیر حل دغدغه‌های آنان باشیم و ما هرروز با معاونت دانشجویی جلسه داریم و مشکلات را با آنان در میان می گذاریم.

لازم به ذکر است، با وجود پیگیری و تماس‌های مکرر خبرنگار خبرگزاری دانشجو، موفق به تماس با کشاورزیان، مسئول کل خوابگاه‌های دانشگاه ملایر نشدیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو تاریخ انتشار 5 مهر 97، کدمطلب: 713272، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین