پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۱۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
در روزهای اخیر با ورود به فصل زمستان و کاهش دمای هوا، دانشجویان خوابگاه دانشگاه ارومیه نسبت به سرد بودن اتاق‌ها و خاموشی عملکرد نادرست وسایل گرمایشی اعتراض داشتند.

شعار سال: امتحانات ترم اول دانشگاه ها آغاز شده است و دانشجویان برای درس خواندن به دنبال فضای مناسبی برای مطالعه هستند؛ اما رضایت چندانی از شرایط ندارند و سرد شدن هوا بهانه‌ای شده تا اعتراض خود را نسبت امکانات رفاهی خوابگاه‌ها اعلام کنند.

بر همین اساس در روزهای اخیر با ورود به فصل زمستان و کاهش دمای هوا، دانشجویان خوابگاه دانشگاه ارومیه نسبت به سرد بودن اتاق‌ها و خاموشی عملکرد نادرست وسایل گرمایشی اعتراض داشتندیکی از دانشجویان دانشگاه ارومیه دراین رابطه به خبرنگار ما گفت: سیستم گرمایشی خوابگاه‌ها به خوبی کار نمی‌کند و با توجه به سرد شدن هوا رادیاتور اتاق ها جوابگوی سرما نیست و ما مجبور هستیم با کاپشن و پتو مشغول درس خواندن باشیم.

او می گوید: با شروع زمان امتحانات اگر بخواهیم در خوابگاه درس بخوانیم شلوغی و سر صدا برای ما مزاحمت ایجاد می کند و سالن مطالعه واقعا سرد است و نمی توان در آنجا درس خوانداین دانشجویی دانشگاه ارومیه می افزاید: ساختمان خوابگاه های دانشگاه قدیمی هستند و با وجود اینکه بازسازی شده است؛ اما نیاز به تعمیرات اساسی داردوی می گوید: موضوع دیگری که باعث نگرانی سلامت دانشجویان در خوابگاه شده، کثیفی آب شرب است که قرار شده با پیگیری مسئولین این موضوع بررسی شود.

این دانشجویی دانشگاه ارومیه می افزاید: درست است ما از مشکلات صنفی انتقاد می‌کنیم؛ اما مسئولانی هم هستند که کار خود را به درست انجام می‌دهند و این بی انصافی است که تمام مشکلات را گردن آنها بیندازیم.

در این راستا فاطمه قمی، مسئول امور دانشجویی دانشگاه ارومیه به خبرنگار ما گفت: سیستم گرمایشی خوابگاه ها مشکلی ندارد بعضی از دانشجویان چون از شهرهای جنوب کشور آماده اند و طاقت سرمای ارومیه را ندارند، فکر می کنند درجه گرمای شوفاژها پایین است؛ اما با توجه به فصل سرما در جه حررارت شوفاژها را زیاد می کنیم. برای جلوگیری از سرما شیشه های اتاق خوابگاه دوجداره شده است و همچنین تعدا رادیاتورها بستگی به متراژ اتاق ها دارد.

قمی با اشاره به امکانات رفاهی خوابگاه ها گفت: پارسال حدود دو میلیارد تومان بابت تعمیرات اساسی خوابگاه هزینه شده است بعضی از دانشجویان در نگه های خوابگاه دقت ندارند، بعضی مسائل باید بین دانشجویان فرهنگ سازی شود و ما این کار را به شورای صنفی سپرده ایم. دانشجویی شیشه دستشویی را شکسته است تا ما بخواهیم طبق دایره دولتی آن را تعویض کنیم دوروزی طول می کشد.

وی می افزاید: بعضی از دانشجویان درپی کم ارزش نشان دادن فعالیت های شورای صنفی هستند و با کوچک ترین موضوعی در کانال های که غیر رسمی نیستند اطلاع رسانی می کنند. و باعث تشویش دانشجویان می شوند، اما با وجود اختلاف سلیقه ای که با شورای صنفی داریم اما در زمینه های صنفی خوب عملکرده اند.

قمی می افزاید: طبق بخش نامه وزارت علوم نظارت کامل خوابگاه های و رستوران های دانشگاه ها استان آذربایجان به دانشگاه ارومیه واگذار شده است و صدور مجوز خوابگاه خودگران تحت نظر این دانشگاه است.

مسئول امور دانشجویی دانشگاه ارومیه با اشاره به تعداد خوابگاه‌های این دانشگاه می‌گوید: دانشگاه ارومیه ۱۲ خوابگاه پسرانه داخل محوطه اصلی دانشگاه دارد و ۳ مجتمع خوابگاه دخترانه و یک خوابگاه زیر نظر صندوق رفاه اعضای هیات علمی ساکن هستند و در سطح شهر هم یک خوابگاه با امکانات کامل داخل شهر ارومیه داریم برای دانشجویان دانشکده‌های داخل شهر است دو تا خوابگاه پسرانه و همچنین خوابگاه استیجاری که بستگی تعداد دانشجویان متغییر است.

وی با اشاره به مشکلات آب خوابگاه و دانشگاه می افزاید: دانشگاه ارومیه چون خارج از شهر است سختی آب داریم و لوله های بعضی از خوابگاه مشکل دارد و با توافقی که با صندوق رفاه دانشجویان داشته ایم قرار شده است اخر بهمن برای حل این مشکل اقدام شود و اولویت اول ما با خوابگاه های دانشجویی و رستوران ها است البته پروژه این برطرف کردن مشکل آب زمان بر است.

دست و پنجه نرم کردن دانشجویان با امتحانات در اتاق‌های سرد خوابگاه/ برخی دانشجویان طاقت سرمای ارومیه را ندارندایوب فتح الهی، دبیر شورای صنفی دانشگاه ارومیه هم با اشاره به مشکل سیستم گرمایشی خوابگاه به خبرنگار ماگفت: این مشکل برای دو تا اتاق‌های خوابگاه بوده و درجه حررات رادیاتورها کم بوده که با پیگری های انجام شده این مشکل برطرف شده است دانشجویان باید برای حدر رفتن انرژی از باز گذاشتن پنجرها جلوگیری کنند.

فتح الهی می گوید: شورای صنفی در حال پیگیری است تا تابستان سال آینده امکانات گرمایشی و سرمایش خوابگاه نوسازی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 16 دی 97، کد مطلب: 736905، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین