پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
با گذشت حدود یک ماه از آغاز سال تحصیلی تعدادی از دانشجویان سیدجمال الدین اسدآبادی در کتابخانه این دانشگاه اسکان دارند که قرار است مشکلات به صورت زیرساختی تا آخر هفته آینده رفع شود.

شعار سال: این دانشجوی معترض با بیان اینکه دانشگاه بیش از ظرفیت و توان خوابگاه‌های خود اقدام به جذب دانشجو کرده است، می افزاید: با گذشت حدود یک ماه هفته از آغاز سال تحصیلی، اما تعدادی دانشجویان در نمازخانه دانشگاه اسکان داده دارند.

این دانشجوی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ادامه می دهد: با توجه به مشکلات خوابگاهی که در این دانشگاه وجود دارد، تعداد زیادی از دانشجویان در همان روز‌های اولیه انصراف داده و در دانشگاه ثبت نام نکردند.

وی با اشاره به اینکه قول مساعدت یک خوابگاه توسط دانشگاه گرفته شده، اما این خوابگاه امتیاز آب و برق ندارد و هنوز مناسب اسکان نیست، می گوید: پیگیری‌های زیادی جهت احقاق حق دانشجویان انجام دادیم؛ اما تنها جوابی که از مسئولین دانشگاه گرفتیم این بود که «حل مشکل از توان ما خارج است» و اولیای دانشجویان را تشویق می کردند که بروید و حقتان را از وزارت علوم بگیرید.


تعداد بازدید : 20

(فیلم پخش شده در شبکه استانی همدان از وضعیت اسکان دانشجویان)

این دانشجوی معترض ادامه می دهد: این مشکل هم برای دانشجویان دختر و هم پسر وجود داشت؛اما به دلیل حساسیتی برای دختران وجود دارد تا حدودی مشکل دختران را حل کردند، اما دانشجویان پسر همچنان جهت دریافت خوابگاه بلاتکلیف هستند.

این دانشجوی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با اشاره به اینکه هر دانشجو مبلغ حدود ۴۰۰ هزار تومان برای هر ترم تحصیلی پرداخت می‌کند، می افزاید: هر اتاق از این خوابگاه‌ها هشت نفره است و از لحاظ امکانات می‌توان آن را متوسط به پایین قلمداد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه مدعی است دانشجویانی که از شهر‌های دیگر به اسدآباد می‌روند، به دلیل نزدیکی مسافت به آنان خوابگاه تعلق نمی‌گیرد، می گوید: واقعیت این ایت که دانشجویان نمی‌توانند هر روز یک مسیر حداقل دو تا سه ساعتی را برای رسیدن به دانشگاه طی کنند و دانشگاه باید برای آنان خوابگاه مودر نیاز را تهیه کند.

این دانشجوی معترض ادامه می دهد: این دانشگاه در سال ۹۱ به عنوان یکی از دانشکده‌های اقماری دانشگاه بوعلی تاسیس شد و در سال ۹۲ به عنوان یک دانشگاه مستقل شناخته شد که موجب اعتراضات بسیاری شد، چون دانشجویان به نام دانشگاه بوعلی ثبت نام کرده بودند؛ اما در نهایت مدرک دانشگاه سیدجمال الدین را دریافت کردند.

در ادامه اعتراضات دانشجویان دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و وضعیت اسکان در نمازخانه و کتابخانه دانشگاه، شبکه استانی همدان در گزارشی تصویری به این موضوع پرداخت که عبدکوند، مسئول روابط عمومی دانشگاه از رفع مشکل تعدادی از دانشجویان و پیگیری برای رفع زیرساختی این مشکل سخن گفت.

(صحبت‌های عبدکوند با شبکه استانی همدان)


تعداد بازدید : 9


حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشگاه سیدجمالدین به طور کامل رفع نشده است

یکی دیگر از دانشجویان معترض دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی مدعی شد: حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشگاه سیدجمالدین به طور کامل رفع نشده و تعدادی از دانشجویان در خوابگاهی اسکان داده شده‌اند که وضعیت چندان مناسبی ندارد و تعداد ۱۵ نفر از دانشجویان کماکان در کتابخانه اسکان دارند.

دانشجوی دانشگاه سیدجمال الدین ادامه می دهد: وضعیت خوابگاه طوری است که ما ترجیح می‌دهیم در کتابخانه اسکان داشته باشیم و دانشگاه نیز قبول کرده تا زمان حل مشکل خوابگاه ما در به صورت موقت در کتایخانه اسکان داشته باشیم.

وی در خصوص مشکلات مشکلات خوابگاه دانشگاه سیدجمال الدین معتقد است نبود آبگرم، وجود دو چشمه توالت و دو سرویس حمام برای
۸۰ دانشجو و اختصاص اتاق‌های ۱۱ نفره از جمله مشکلات این خوابگاه است.

باید برای خوابگاه اشتراک آب و برق و گاز تهیه کنیم

هادی عبدکوند، سرپرست روابط عمومی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی می گوید: زمانی مجموعه مدیریتی شهرستان اسدآباد به کمک دانشگاه آمد که با آغاز سال تحصیلی و شروع کلاس‌ها همراه بود.

عبدکوند با بیان اینکه ساختمانی که اجاره کردیم مربوط به مجتمع خوابگاهی دانشگاه فنی حرفه‌ای اسدآباد است، می افزاید: متاسفانه کارفرما عجله‌ای برای تحویل گرفتن پروژه از پیمانکار نداشت و ما باید مشکلات پیمانکار را حل کنیم و برای
۴۰۰ دانشجو اشتراک آب و برق و گاز تامین کنیم که کار راحتی نیست و باید زیرساختی انجام شود که بخش عمده کار‌های آن صورت گرفته است.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی می گوید: ما اجازه ندادیم حتی یک دانشجو بدون جا باشد و حتی کتابخانه را موکت کردیم که دانشجویان تا زمان مرتفع شدن مشکلات در این مکان اسکان پیدا کنند.



وی با اشاره به اینکه مشکل مدیریتی نداریم، ادامه می دهد: برای دانشجویان دختر ۵۰ تخت خالی داریم و برای دانشجویان پسر به ما خوابگاه نمی‌دهند.

عبدکوند با بیان اینکه دانشگاه تازه تاسیس است و از طرف خودش خوابگاه دولتی ندارد، می گوید: مسئولین شهر با دیدن مشکلات وارد کار شدند و اجاره خوابگاه فنی حرفه‌ای را پیشنهاد دادند.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با گله‌مندی از شبکه همدان، می افزاید: با رافتی دانشجویان را در محیط‌های مختلف دانشگاه اسکان دادیم؛ اما شبکه استانی استراحت و اسکان دانشجویان در فضای کتابخانه و نمازخانه را پخش می‌کند و در شرایط کشور که نباید تنش داشته باشیم این کار پسندیده نیست.

وی در پایان می گوید: در دفترچه کنکور دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی دانشگاهی با خوابگاه خودگردان معرفی شده یعنی ممکن است توسط بخش خصوصی تامین بشود یا نشود. از طرفی خودمان را به تامین خوابگاه و حل مشکلات متعهد دانستیم و از اولیای دانشجویان خواستیم تا با مقداری صبر اجاره رفع مشکلات را به ما بدهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 26 مهر 97، کد مطلب: 716642،www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین