پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۸۵۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰
وزیر علوم با اشاره به تربیت نیرو‌های انسانی مطابق با استاندارد‌ها گفت: اعضای هیأت‌علمی باید بدو استخدام در چند کارگاه آموزشی اجباری و عمومی شرکت کنند. وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها هرساله در تنظیم بودجه پژوهشی‌شان بیشتر از آنچه که بودجه دولتی برای پژوهش می‌گذارد از درآمدشان هزینه می‌کنند، حتما تلاش مدیران دانشگاهی این خواهد بود که از منابع درآمدیشان برای سال آینده اول به بخش پژوهشی کمک کنند تا این بخش با آسیب جدی مواجه نشود.
شعارسال: منصور غلامی وزیر علوم درحاشیه ششمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی بیان کرد: معمولا هیأت امنای دانشگاه‌ها میزان شهریه‌های دانشجویان را در چارچوب ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش تعیین و مصوب می‌کنند و این میزان افزایش به صورت سالانه تغییر می‌کند و نه هر ترم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی هم که هزینه‌ها قدری بیشتر افزایش یافته است، هیأت‌های امنا تلاش دارند با دقت بیشتری نسبت به تعیین شهریه‌ها اقدام کنند تا هزینه دانشجویان سنگین نشود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره رعایت استاندارد‌های لازم در جذب نیرو‌های مورد نیاز وزارت و سازمان‌های ذیربط گفت: درحال حاضر وزارت علوم جایی برای جذب نیرو‌های استخدامی ندارد و بیشتر بر روی آموزش نیرو‌ها تلاش می‌کند، اما درمورد جذب اعضای هیأت علمی که بحث تدریس و تحقیق درمیان است، از چند سال گذشته برای گذراندن کارگاه‌های روش تحقیق، روش تدریس، اخلاق علمی (به معنای اخلاق پژوهشی و آموزشی) در بدو استخدام آن‌ها تاکید شده است.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت علمی در بدو استخدام باید کارگاه‌های اجباری فوق‌الذکر را در کنار کارگاه‌های عمومی شروع فعالیت خود بگذرانند، بیان کرد: هر کدام از اعضا برای تبدیل وضعیت خود باید این مراحل را پشت سر بگذارند.

غلامی درباره فعالیت‌های اجرا شده در راستای صحبت «دانشگاه‌های عاری از دخانیات» عنوان کرد: دانشگاه‌های ما به معنای فضای دانشگاهی، خوابگاه‌ها، رستوران‌ها وغیره عاری از دخانیات است، اما اگر افرادی در گوشه کنار فضا‌های دانشگاهی توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند باید به آن‌ها هشدار داده شود و در صورت عدم رعایت بروز تخلف با آن‌ها برخورد شود.

وی اظهار داشت: مدیران ما در دانشگاه‌ها وظیفه دارند چارچوب‌های انضباطی تعیین شده که خیلی سختگیرانه نیست، را اجرایی کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه لازم است در فضا‌های دانشگاهی شعائر مذهبی و مسائل فرهنگی اسلامی و ایرانی رعایت شود، ادامه داد: مدیران موظف به رسیدگی این موضوع هستند. بخشنامه‌هایی که از وزارت به دانشگاه‌ها مکرر منتقل می‌شود حاکی از این است که چنین دغدغه‌ای وجود دارد و جوانان و دانشجویان باید موقعیت خود را حفظ کنند.

به گفته غلامی، برخورد انضباطی به دانشجویان در مرحله آخر و بعد از کمک و ارشاد باید صورت گیرد.

غلامی همچنین درباره بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها بیان کرد: هرچند که روسای دانشگاه‌ها از بودجه‌ای که برای سال آینده آن‌ها درحال تصویب است راضی نیستند، اما منابع دولت به همین میزان است و امیدواریم دولت سال آینده ثروتمند شود تا کمک بیشتری به دانشگاه‌ها شود که البته بنده هم پیگیری این موضوع خواهم بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها هرساله در تنظیم بودجه پژوهشی‌شان بیشتر از آنچه که بودجه دولتی برای پژوهش می‌گذارد از درآمدشان هزینه می‌کنند، حتما تلاش مدیران دانشگاهی این خواهد بود که از منابع درآمدیشان برای سال آینده اول به بخش پژوهشی کمک کنند تا این بخش با آسیب جدی مواجه نشود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 8بهمن 1397 ، کدخبر: 742233،www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
مشکل ریشه ای ما درزمینه فرهنگ علوم انسانی و پیشرفت و تخصص در این حوزه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین